Nuffnang Ads

Tuesday, January 11, 2011

Kenangan masa kecik..PEMADAM!!...



Hye-All!


Good Afternoon!!....
Okay for this post...
I will write it in Bahasa Malaysia...oKay?..

Okay...semalam...Saya,Kak Za,Wan Nor dan Ezatul Ikma bercakap lah fasal kehidupan masa kanak-kanak ribena dulu... Walaupun kami datang daripada latarbelakang kehidupan yang berbeza...tetapi rupa2nya setelah berborak2...kami ada persamaan yang sama sangat!!...
nak tahu sama dari segi apa?..hurm....
pertamanya...masa korang kecik2 dulu..ingat lagi tak pemadam yang korang beli kat Koperasi Sekolah?...alah..pemadam....yang macam ni ni?... korang ingat x?.

Ni lah antara pemadam yang dibeli secara berleluasa!!.hahaha..gler kan...

Okay..baik lah...aku nk cakap fasal pengalaman ni..hurm...first pengalaman fasal pemadam ni adalah... LAWAN PEMADAM!!...hahaa. .. ni memang kelakar lah... lau sapa yang kalah..pemadam yang pihak yang kalah tu..akan jadi HAK MILIK KEKAL pemenang... tapi main ni mcm best je..lau xnk kalah..lari...alah...kan lau main pemadam tu guna jari telunjuk kan..pastu tekan je lah...mesti bergerak punya lah...lau x bergerak tu..ada masalah lah tu dengan jari korang....
yang kedua..pengalaman fasal pemadam!!...ha... KERAT PEMADAM!!!..
ni hebat gak ni...dulu2 kerat pemadam lau nak masuk Exam...ye lah..nak tanya..
kerat kecik2...baling kat orang yang disangka cerdik untuk dapatkan jawapan!!..hebat kot dak dulu2...hahah....
okay..enuf with pemadam!!...

kalau korang ingt lagi..masa dulu2..ada kan benda yang macam MANIK WANGI ni..alah...yang wangi2..tu...
wangikan benda tu?...aku siap beli pastu jual pulak!!.....hahaa...giler lah... da ada da unsur2 keusahawanan di masa sekolah rendah dulu.... wangi..benda tu aku letak dalam pensel box..pastu time rehat je..mesti ilang!!.sengal betul!!!...eeei....

pastu....jual STICKER!!!...
Ni lagi lah..menjalankan aktiviti perniagaan di sekolah...siap kena marah ngn cikgu lagi..
aku pulak wat dek je lah..da kena marah kan...hahahaa.... okay!!...
kalau yang kecik, dulu2 lah...aku jual 20 sen je.. ye lah..mana ada duit banyak sangat kan..
padan lah tu...
padahal... sekeping sticket yang besar tu...RM1.50 je..bayangkan kalau kat dalam sekeping sticker tu ada banyak!!..
x ke kaya aku masa tu...haha...

pastu biler masuk sekolah menengah...benda tu macam hilang macam tu je..
kalau terkenang kembali...rindu je nak pergi balik masa depan....best je!!....


banyak je sebenarnya kalau nak cerita...tapi untuk entry ni...aku stop kat sini dulu..ye lah...
malas lah nak tulis banyak2...takut nanti xde idea nak tulis pulak kan...




till then!!...




Muah2!!!..



ps:..nanti aku cerita lagi okay...?

4 comments:

  1. i still remember playing this rubber game.haha.
    i just tagged you in my latest entry . ;D

    ReplyDelete
  2. http://nadhirah1989.blogspot.com/2010/04/aktivit-dalam-kelas-era-90.html sama ng aku

    ReplyDelete
  3. black paper:...yes2!!!.. so do i... the reason why i wrote this entry is too somewhat refresh my old memories that seems to fade away....

    mr swift:...hahah...kelakar kan.mmg sonok pun...

    nadhirah...aku komen da kat post mu tu...sonok je....hahah...men paper doll!!!....

    thanks all!!!...

    ReplyDelete