Nuffnang Ads

Sunday, April 17, 2011

Friend Forever?????

Hye-All!!!....

hari adik berblogwalking... hebat sungguh tulisan memasing...

rupa-rupanya...
kadang-kadang kita hanya mendengar dari mulut sebelah pihak...
pihak yang lain?...ada anda ambil tahu?...

hurm....tu lah manusia...

yang jahat disangka baik...
yang baik disangka jahat...
ada manusia yang buat2 baik...
ada manusia yang buat2 jahat...
ada manusia yang betul2 baik...
ada manusia yang betul2 jahat...
ada yang bermuka2...
ada yang nampak je alim tapi mulut longkang...

haaa...berapa jenis da manusia tu?...banyakkan?

Ya Allah...ramai jenis manusia ni sebenarnya... jujur adik cakap..adik ni bukan lah baik sangat...sebab apa?...adik akan baik dengan orang yang adik rasa baik dengan adik... bukan apa... adik dulu pernah je rasa macamne dikhianati kawan..sakit, perit, pedih, sakit hati dan macam-macam lagi lah yang adik rasa... so..i learned through experiences... they taught me well... even my parents always advice me to have a good thought in picking friends..(bijak memilih kawan)...  bukan apa..kengkadang kita merasakan kita ni dak cukup bagus dalam  memilih kawan tetapi rupa2nya tidak..akhirnya kita sekali masuk dalam arus yang deras... susah kan...tetapi kengkadang kawan2 yang nampak jahat tidak semestinya jahat...dan yang nampak baik tu alim ulama..tidak semestinya baik... SETUJU?... adik rasakan mesti followers sekelian ada pengalaman yang macamni kan?..sebab dalam hidup ni..kalau kita tak di atas...kita akan berada di bawah....and vice versa.

adoi...ni lah adik ni....banyak beremosi..(dah janji tak nak beremosi sangat..tapi apakan daya...adik hanyalah manusia biasa yang sering melakukan kesilapan)...huhauha


all these pictures were taken from Google...thank you Google.


till then...






Muah2!!!


p/s: cermin diri untuk kesedaran.

No comments:

Post a Comment