Nuffnang Ads

Wednesday, August 10, 2011

RAMADHAN 10 : OVEN UNTUK BUAT KUIH RAYA.

Hi semua...

korang time raya-raya ni baru la nak buat kuih raya kan? *pertanyaan bangang tak? kuih raya mesti la buat time raya kan? hahahha...

okay2.. korang lau buat kuih raya... korang guna oven canggih ke bakar kuih atau oven biasa je? pilihan ditangan korang... hahahahha.. senang kan jawapan aku?

erm... lau aku la.. kerana aku dibesarkan guna oven Butterfly yang kena letak atas api dapur... so.. aku pandai yang tu je la.. ye la... aku maybe tak sepandai korang kot guna oven moden.. tapi okay la.. janji jadi kuih.. itu sudah memadai.. korang mesti tertanya-tanya kan camne la rupa oven Butterfly tu kan..

Adakah bentuknya serupa BUtterfly?
Adakah ia boleh terbang?

Adakah ia mempunyai sesungut?

haa... tade2.. jangan men teka je.. tade2.. oven tu macam oven la.. tade sesungut ke apa ke... meh sini aku tunjuk oven tu macamne.. ok?



haaamacam? korang kenal tak oven ni? ha,... oven macamni la aku buat Almond London, mama Carie, biskut cornflakes bakar, tart nenas.. kek.. kek walnut.. kek coklat.. sumer la... oven macamni la... hahaha.. sonok je kan? kadang-kadang kalau kita da biasa dengan teknologi lama.. yang baru ni susah sikit nak terima.. tapi lau ada maybe slow2 boleh je kot.. hhahahahaha....

okay2.. nak bersiap sedia ni jap lagi... hahaha.. doakan makanan itu sedap!!...hahaha *boleh?


till then...


Muah2!!!

p/s: kuih apalah yang aku nak buat nanti? hahagagagaga...*lady gaga?

1 comment:

  1. Oven ni banyak benar jasanya time raya dulu..segala biskut dan kek bakar dalam ni.

    ReplyDelete