Nuffnang Ads

Tuesday, August 9, 2011

RAMADHAN 9 : ZAKAT FITRAH

hi semua....

adoyai... esok kerja da...last week lar kiranya... hihu~~... so... lepas tu.... raya *eh!!! tak2.. kena siapkan report dulu...*shit!  hhahahaha.... lepas tu kena antar kat U la *sek bek da masuk U da masa tu..hehehe.... lau tak merana aku nak buat...adeehhh....
em... sekarang da masuk Ramadhan 9 da.... mmmm... apa yang korang nak buat ek? ye la.... da 9 Ramadhan da... persiapan untuk raya macamne? baju raya? kuih raya? perabot raya? belanja raya? apa yang nak dimakan waktu raya? pagi raya? dan yang penting sekali... ZAKAT FITRAH KORANG BAYAR DA KE BELUM????



Bahaya tahu kalau zakat tak dibayar. Okay..sebab apa Allah bagi 30 hari berpuasa? sebab suruh kita (hambanya) munasabah diri dan berpuasa untuk mengingatkan kesusahan orang lain nun yang berada di mana-mana. BUkan kat Malaysia je... kat mana-mana la mereka yang ditimpa musibah. Itu tujuanNya... jangan lupa.
dan dalam masa 30 hari tu la jugak... untuk bayar Zakat Fitrah. Tolong la.. bayar la zakat fitrah sebab aku belajar dulu.. kalau tak bayar zakat fitrah, segala pahala yang dibuat di bulan Ramadhan ini akan tergantung di antara langit dan bumi. Tidak lepas ke atas. Maka... bayar la ek... bukan mahal pun... baju mahal2 boleh beli...takkan zakat fitrah tak ley bayar..kan?



CLICK KAT ZAKAT FITRAH TU...

till then...

Muah2!!!

p/s: sekadar peringatan.

No comments:

Post a Comment