Nuffnang Ads

Wednesday, September 28, 2011

GEDIK, MENGADA, MANJA!!! MARI MUNTAH BERJEMAAH!!!

Hye-All!!!!

Lama betul aku tak upload blog dalam bahasa Melayu. jadi aku nak tulis dalam bahasa Melayu lar....

*untuk pengetahuan...aku sayang bahasa Melayu ok!.... itu je la yang tinggal .... hehehe...


btw, banyak tau perkara yang aku nak utarakan... bukan apa... semakin kita mengenali seseorang... semakin kita TIDAK mengenalinya... ye la..ada jugak yang kita kenal..dan semakin kita kenal kita akan memahami beliau/mereka tetapi ada yang sejauh mana, sedalam manapun kita cuba untuk kenali..tetapi masih kita TIDAK kenal. Sebab apa ek?..mungkin mereka tidak mahu kita mengenalinya dengan lebih dalam, ye la.. takut apa yang tidak sepatutnya kita tahu.... akan kita ketahui.  

*fuh!!! susah tau nak karang ayat aku yang sungguh berbelit ni tau!!! *harap baca!!!!

okay2.... sila aku masuk kepada isu yang lebih penting!
aku ada kawan yang berasal dari kampung aku. Kampung Jenud, Sega 2, Raub, 27660, Pahang.  

*Sila lah kalau nak hantar kad raya haji ke. Hahaha... 

berbalik kepada cerita tadi, aku ada kawan...yang ada kawan berasal dari negara lain. *kawan aku perempuan dan kawannya jugak perempuan, menuntut di institusi yang sama. Okay... maaf lah ek...sorry to say.. kawan kepada kawan aku ni..dikategorikan dalam kategori yang tak lah CHANTEK sgt pun!!... in fact kalau tengok!!! wah... ada ramai lagi yang CHANTEEK NOKS!!!!... ibarat kata la muka pecah rumah... contoh la... 

*banyak lagi contoh lain tapi itu je yang terkeluar..nak buat cmne..kuang3!!!

Kawan kepada kawan aku tu... sungguh la payah untuk difahami.  

*maaf takde orang pun nak fahami beliau sebenarnya.

tapi tula... nak muntah apabila aku tengok dulu masa kawan aku tu bawak masa ada majlis dulu... Ya Allah.. sumpah rasa macam nak bunuh jer.. tikam dengan pisau potong daging... buat mengada-ngada!!!... ye lah kan..tau la kau orang bandar...tapi takkan la pakai minyak wangi yang teramat wangi gila babi punya wangi kan.....Ya Allah..tuhan sekelian alam je la yang tahu. tersumbat hidung mak aku sekali!!!..aku? tak yah citer la..hahaha... kebas hidung!!!.... 


*sek bek aku masih boleh bernafas..kuang2..


okay2... namun ia tidak berhenti disitu... kawan aku cakap..kat kolej dia kemain lagi *aku selalu je message dengan kawan aku...kira rapat lah...hehehe.... kawan aku cakap... subjek tu boleh pulak buat manja-manja dengan kawan-kawan mereka yang lain. Aku yang tak tengok dia pun aku tau macamne perkara itu!!!... Ya Allah.... ampunkanlah dosa-dosa mereka yang membencinya..Sesungguhnya kami membencinya atas alasan yang kukuh. Aku ingat lagi masa tu aku belajar Pendidikan Syariah Islamiah (PSI) 

*aku sekolah agama dulu ok!!!... 

dalam chapter pertama kot, adalah berdosa kecil bagi orang yang mengganggu orang lain... jadi.... subjek ni mengganggu lah kan..dengan buat2 manja gituw.... sumpah..nak muntah.. 

*mari pakai muntah ramai2!!!.. berjemaah gituw!!!

Ya Allah.. banyak pulak aku terkata..tapi itu semua hakikat yang hakiki... kepada subjek.. apa yang aku boleh katakan adalah..sila lah sedar diri.. sebab apa aku cakap macam itu..sebab aku telah sedar diri da..lama dulu..so..oleh itu aku boleh cakap...hahahha.. sedar diri la wei.... kau buat macamtu pun...takde orang layan pun!!!.... makin menyampah adalah!!!....sumpah !!!. stop the actions la weh..... stop it!!!!

 ha...hambik!!!..nak gedik sangat!!!..muntah!!!
Jadi..kepada yang berkenaan, kalau anda terasa..maaf dipinta...hehehaha...

nak rehat pulak lar..


bye.



p/s: sila apply dengan environment anda!!!

No comments:

Post a Comment