Nuffnang Ads

Sunday, October 16, 2011

BLOGGERS GILA,FANATIK DAN OBSES?

Hi semua.....

entry ni aku nak update sal FANATIK!!! dalam erti kata lain.... GILA... ye la..gila la..sebab fanatik.... obses dengan sesuatu.... hehehehe....

okay2... mari aku bagi definisi setiap yang diatas tu ek..

Ni semua ikut kamus Al-AkmallulRazlan...mengatakan bahawa:

Fanatik: adalah satu perbuatan dimana orang yang terlampau menggila akan sesuatu.

Obses: adalah satu perbuatan dimana orang terlampau obses akan sesuatu

Gila: adalah satu perbuatan dimana orang yang gila akan sesuatu / tak pun gila penyakit.

haaa....dapat tak semua? maksud setiap perkataan di atas itu...hahaha. 

okay..kita masuk kepada penerangan *wah...!!! macam lecture da aku ni... hahha...baik la murid2!!!....tetibe!!! boleh?

okay.. baiklah dalam dunia ni ada pelbagai jenis FANATIK, OBSES and GILA... ketiga-tiga perkataan ini amat berkaitan antara satu sama lain. Kaitannya? okay macam ni....

sebagai contoh, aku suka penyanyi Siti Nurhaliza... aku adalah peminat fanatiknya...segala benda yang ct buat..aku MESTI tau.. aku kiranya da OBSES da... MESTI KENA AMIK TAU... lau umah takde internet.. kena letak.. ye la sebab nak tau pergerakkan siti nurhaliza la... lepas tu.. of course la tuh namanya GILA kan? perbuatan melampau *bukan yang gila penyakit tuh...hahaha... tu adalah salah satu daripada CONTOH yang berlambak lagi kat muka bumi ni..

ada yang obses dengan makanan, minumam, internet, kurus... berat badan, semua la..ada pelbagai jenis obses tau!!!....bahaya? itu terpulang kepada pendirian masing2...kalau rasanya obses dengan kurus aku rasa bahaya la.... sebab per.. badan dan 40 kilo pastu rasa macam tak kurus jugak lagi...tak tau la aku....hihu~~~~ obses dengan makanan.. rasa macam makan tak cukup... lepas tu..nak makan lagi....lepas tu lagi dan lagi.. lepas tu menyesal.. sebab per? makan banyak *aku ada pengalaman yang ni....hahahaha

hurm...aku rasa cukup da apa yang aku tulis tu... korang kena apply je la apa yang aku tulis tu dengan contoh-contoh yang bagus... cuba tengok sekeliling.. ada tak orang yang "GILA", "FANATIK" dan "OBSES"? lau ada cuba amati apa yang mereka buat.. dan catatkan...nanti boleh buat bahan dalam update blog... kan?


ada yang obses dengan tido..nak2 hari AHAD!!!!

bye.



p/s: blogger pun GILA jugak.... GIla UPDATE!!!.hahahaha

10 comments:

  1. yuyu zulaikha obses, fanatik, gila makanan..

    ReplyDelete
  2. yuyu Zulaikha: ooowwwhhh...badan je kecik..tapi nafsu makan....hahaha...hebak!!!!

    ReplyDelete
  3. Ayuni: yea...memang bukan kucing saya...

    ReplyDelete
  4. setuju..tapi bukan semua yang gila update :)ada yg bersawang blog.

    ReplyDelete
  5. gila kucing..gila makan..gila cantik..huhu..

    ReplyDelete
  6. fadh leyanie: ye la... kena la rajin2 kan?..hehehe

    ReplyDelete
  7. WC: ye la kak.... memang ramia yg gila kucing... saya pun gila makan..tapi gila cantik?..huhuhu~~~ apakah itu.?..hahaha

    ReplyDelete
  8. salam hai...sy tertarik dengan entry ni...sebab sy pun nak update pasal isu ni....btw sy da follow blog awk...jom singgah blog sy..:))

    ReplyDelete