Nuffnang Ads

Saturday, October 22, 2011

ENTRY MUHASABAH DIRI!

Hi semua..

mari ni..aku nak utarakan sesuatu sedikit. tak nak la..aku nak cerita je la..

okay..kat mana ek nak start.. erm.... aku nak mula dekat perangai aku la.. *ni kiranya entry muhasabah diri kot... ok la.. aku namakan entry muhasabah diri

okay.. aku ni sejak akhir-akhir ini menjadi tidak tentu (maaf bukan gila).. maksudnya.. mulut cakap lepas.. segalanya lah..*maaf bukan kentut.. ni lebih berbisa dari kentut ok.. aku mempunyai satu mulut macam orang lain jugak.. cuma .. aku rasa apa yang aku cakap adalah menepati citarasa diri aku.. *mungkin itu adalah masalahnya.. cakap mengikut citarasa sendiri. tapi.. aku ingin berubah..tapi aku rasa kalau da umur sekarang ni.. aku rasa susah sikit kot nak berubah.. da 23 tahun weh... 23 tahun. maksudnya.. 23 tahun da aku bercakap macam ini. Bukan aku tak nak berubah.. cuma ... apabila kita sudah selesa dengan apa yang kita buat selama selama-lamanya.. kita akan rasa orang lain patut terima seadanya kita, dan jikalau tidak.. itu masalah mereka? adakah ia begitu? aku rasa tidak. namun.. jika tidak..kenapa aku tidak berubah, macam aku katakan tadi, jika sudah lama... masakan aku ingin berubah. 

aku tahu.. aku sudah lukakan pelbagai hati manusia.. kawan, sahabat, kawan dalam FB, kawan di luar dan semua... tapi SUMPAH aku tiada niat untuk bercakap sedemikian.. mungkin ada yang mencemuh dengan mengatakan, 'aku boleh berubah', tapi.. perubahan adalah satu yang susah. Susah dalam erti kata yang susah. Mungkin selepas ini aku akan menjadi seorang yang pendiam dan lebih banyak mendengar daripada berkata. Mungkin itu adalah jalan yang terbaik. Jadi, kepada semua.. janganlah anda merasa pelik serta hairan, aku akan cuba untuk lebih diam sahaja selepas ini. Jangan risau, aku masih aku.. cuma aku akan diam. aku akan lebih banyak mendengar cuma, aku akan lebih banyak bercakap di dalam bilik aku SAHAJA. dengan roomate aku. Okay? terima kasih atas pengajaran itu semua.. aku akan lebih senyap.



As-Salam.



p/s: tiada yang lebih baik, selain diam. Diam.

2 comments:

  1. betul diam lebih baik tp kn actually akmal, i think you are ok, just kdg2 kita perlu jadi berfikir dulu sebelum bercakap, jgn pakai cakap je. overall, sye tgk akmal ok....

    ReplyDelete
  2. okay dari pandangan kak yuni... tak okay dari pandangan orang lain. cuma apa yang penting sekarang ni... saya akan cuba untuk reduce dan diam apabila berada di dalam kelas.. itu matlamat saya untuk 1 tahun akhir pembelajaran ni... saya akan mingle around dengan beberapa orang sahaja.... tapi terima kasih atas teguran itu kak yuni.. saya akan cuba ubah diri saya.

    ReplyDelete