Nuffnang Ads

Thursday, October 20, 2011

MANUSIA MEMANG BODOH DAN PELUPA?

Hi semua...

hari ni aku makan malam lewat..sebab? aku pergi main badminton hari ni... jadi makan malam agak lewat...tapi bukan sal makan aku nak cakap untuk entry ni...

okay.... aku nak cakap sal SUNAT dan WAJIB.

aku ada kawan. Tadi dia cakap nak berpuasa lah *kononnya yang hado! ... lepas tu sejurus selepas kawan aku cakap tu...kawan aku lag sorang cakap pulak dengan nada pedas lagi bercili boh. Tersentap jugak la aku....hahaha..walaupon! kan.... dia cakap:

"hurm.. yang sunat nak kejar sangat, wajib pun tercungap-cungap"

perrgghhh!!! aku punya sentap bagi pihak kawan aku tuh!!!! Ya Allah kena sedas kat muka masing2...hahaha...(ketawa dalam malu..mampos!)

Yang HADO!!! sedih ke? nak sedih apa? memang kena muhasabah diri je la... adoi...malu2.. malu kat semua orang dan yang paling penting sekali..malu kepada ALLAH SWT. da lah hidup di muka bumiNya.. hirup udara segarNya.. makan segala rezekiNya... bersyukur? ada.. namun... hak-Nya tidak ditunaikan....iaitu

Solat 5 waktu.... 


manusia..memang bodoh.!


sesetangah manusia la..bukan semua..kang buat kontroversi pulak!!! kan? ado...aku bukan Azwan Ali nak kontroversi ni... hidup bukan menongkat langit weh.... bawak2 la bertaubat..

pesanan ini dibawa khas kepada anda oleh siapa? AKU LA!!!

 
Kucing pun tau bersyukur weh...malu ke haiwan comel ni...


bye.



p/s: bersama-samalah kita berusaha untuk menjadi insan yang cemerlang dan berjaya di dua-dua dunia.!

6 comments:

  1. betul apa yg awka tulis kt entry nie...setuju sangat.

    Kita ni kejar yg sunat dari yg wajib....

    ReplyDelete
  2. sape kawan awk yang nak puasa tu??x malu betol...kan??

    ReplyDelete
  3. Cik Kamoo: saya tengok awak setia baca blog saya..terima kasih....betul tu..memang pun..ehhe

    ReplyDelete
  4. SDM: hehehe... tu la.. saya lah kawan saya tu kan....takpe nanti saya nasihatkan dia...okay?

    ReplyDelete
  5. kesian pada mereka yg terus hanyut~
    mohon jgn lupa diri dan ALLAH
    pesan utk diri sendiri!!

    p/s:tuceng itu sangt chomellll

    ReplyDelete
  6. muCux: ye la.... memang kesian....cuma kita kena jugak beringat...kot2 terkena ke kita ke pulak..kita tak tau kan?.. jadi... saling mengingati adalah yang terbaik..betul tak?

    p/s: tucen itu memang cuummmeelll!!!

    ReplyDelete