Nuffnang Ads

Wednesday, October 26, 2011

SUAMI ISTERI PERLU BERTOLERANSI!!!!

Hi semua....

tujuan aku menulis untuk kali ini adalah untuk reminder kepada semua laki-laki di luar sana.

 
laki jugak akan bersedih jika tidak bertoleransi... cuma tak tunjuk je...hahaha

 
yang ni selalunya perempuan kena bertoleransi...

 
langit pasti akan cerah!!!

okay... kita selalu dok tanya kan... pompuan tu pandai masak ke? pompuan tu boleh basuh baju ke? erm dia tu pandai buat air ke lau aku kawin dengan dia nanti? dia tu boleh je sapu lantai? dia tu boleh ke masak ciken chop nti? pompuan tu itu, pompuan tu ini.. *maaf guna pompuan.... sepatutnya aku guna wanita kan?...sorry.

cop! cop! kenapa kerja-kerja tu kena perempuan yang buat? *aku lelaki sebab tu aku post benda ni...

aku buat jugak menda tu semua dan ia takde apa-apa effect kat aku pun.. aku pun basuh baju guna tangan, aku masak, aku buat air... sebab apa? mak aku pada kecil lagi da dedahkan aku dengan semua ni, aku berterima kasih sangat la dengan mak dan ayah aku kerana dedahkan aku dengan semua ni, ye la... cuba korang bayangkan.. Anna kawin dengan Bujang, lepas tu.. Anna asyik buat kerja rumah semua... Bujang balik umah goyang kaki *sebab lepas balik kerja. itu aku rasa tak adil sebab memang la wanita duduk dirumah untuk buat kerja rumah lau tak kerja.. tapi takkan suami tak boleh nak tolong langsung. Sama-sama la kan.. baru la best..

sebagai contoh, lau memasak makan malam ke, lau isteri je masak sorang-sorang mesti sunyi kan? kan bagus lau suami tolong isteri masak, sambil tu boleh perbaiki hubungan atau merapatkan hubungan antara suami dan isteri. Tak gitu? Mesti la buat kerja sama-sama kan? takkan time malam pertama je nak buat kerja sama-sama kan? dan malam-malam pertama yang kedua, ketiga dan lain-lain malam. Adoi...tak ke susah macamtu.... kan?

Aku walaupun belum ada apa2.. aweks pun takde lagi...tapi bukan nak cakap lah... aku tau relationship is tough..tapi kita kena toleransi. kan? macamne nak toleransi? itu perkara agak susah... sebab salah satu pihak kenalah mengalah. Mengalah bukanlah sesuatu yang mudah sebab ia memerlukan segala kekuatan mental untuk mengalah. Tapi dalam rumahtangga mengalah adalah salah satu daripada cara untuk bertoleransi.. betul tak? *bagi yang berumahtangga la...

jangan pening2....cari jalan untuk berbincang dengan baik...


aku tengok melalui perbincangan, mak dan ayah aku.. tu je la sumber aku..hehehe...betul da rasanya.

 
Anak-anak akan gumbira melihat mak dan ayahnya bertoleransi 


As-Salam



p/s: masih mencari...

2 comments:

  1. dari tulisan ko ni, aku dapat bayangkan yg ko adalah spesis lelaki romantis yang sukar ditemui zaman-zaman sekarang ni... kagum la aku... bagus2... bleh jadi lelaki idaman malaya ni... nanti aku rekomenkan calon2 mak-mak mertua untuk ko....

    ReplyDelete
  2. Ye la tu sam... aku ni bukan romantis sgt pun..lau romantis da lama ada aweks..hahaha

    ReplyDelete