Nuffnang Ads

Friday, October 21, 2011

SUKA CAKAP BERLAPIK!!! UTRRGGGHHH SEDIH!

Hi semua....

hati gumbira sebab tadi pergi menghabiskan duit dekat FLEE MARKET kat Pantai Teluk Ketapang. Ramai muka2 yang aku kenal...kuang2.. adoi..sedih!... dicop sombong pulak tadi!!! sengal je.. sek bek mood tak lari..lau lari mampoos la..hahahah.. 

*maaf ye..aku bukan sombong..cuma malu je ngn ko.

aku ni jap lagi nk pergi kareoke..nak lepas tension minggu ini!!!! hahaha.

*macam banyak je tension aku minggu ni..padahal takde pepe pun.... kan?

Okay... sekarang ini hujan...  maka aku nak mandi pun sejuk..tetapi memang kena mandi..nak tak nak memang kena mandi..sebab orang tua-tua kata, lau tak mandi lepas pergi jenjalan, nanti kena sampuk dek hantu.. anda percaya? harus la... tapi yang sebenarnya...mofip sebenarnya... kena la mandi sebab da jenjalankan..badan busuk, berpeluh semua.. kenalah mandi..lau tak mandi....MESTI LA BUSUK KAN? cuma orang Melayu, tua lak tu.. suka cakap berlapik ni..yg muda pulak suka cakap lepas..padan lah kan..jadi..korang kena la belajar istilah AMBIGUITY.... okay? cakap berlapik adalah keistimewaan orang dahulu kala.... diaorang tak cakap nak pergi berak..instead.. nak pergi buang air besar. macam tu la.. ada meaning di setiap apa yang dikhabarkan.


jadinya...rajin2 lah anda belajar ye..bukan senang tau nak pahami apa yang orang lain buat..cuma kena tengok thoroughly.. apa itu thoroughly.. kena la tengok/buka kamus.. jangan malas ok?



As-Salam.




p/s: baru je dicop sombong oleh kawan dalam FB. Sekian terima kasih. 

No comments:

Post a Comment