Nuffnang Ads

Wednesday, November 16, 2011

KIJING? KERANG? KEPAH? REMIS? MANA SATU NI?

Hi semua...


entry ni aku nak post fasal masa Hari Raya Qurban hari tu..

mari kita undur sedikit masa....~~~ okay? ~~~

okay!!!.. masa hari sebelum hari raya qurban tu.. mak aku bersama anak sedara aku, abang aku, sepupu aku telah 'ber-ikan' di dalam kolam.. BER-IKAN bermaksud menangkap ikan... BER-IKAN tu adalah loghat kampung aku.... hihu~~~.

masa ber-ikan tu... masa nak last2 da sebenarnya... nak naik da ni.... terpijak la sepupu aku akan sesuatu ni... ingatkan TEMPURUNG KE apa.. tengok2!!! makanan kot!!! uish!!! makanan apa dalam kolam aku tu... tengok punya tengok!!! makanan tu adalah remis besar!!!!...hahaah btw remis tu adalah sejenis binatang macam kerang cuma dia duduk dalam sungai..hihu~~~ 

ini adalah binatang itu!!!...sedap!!!

ni adalah binatang itu... masih samar2 apa namanya...

ni adalah rupanya kalau da dimasak...hahha...

ni adalah rupanya (isinya) di dalam cengkerang itu..
itu la gambarnya.. aku tak tau sangat apa bendanya...cuma..rasanya agak sedap la..hahaha... walaupun begitu..aku masih tak tau apa nama sebenar binatang itu...

ada kata KIJING, ada kata KEPAH, ada kata REMIS.. jangan korang kata KERANG pulak sudah!!!..hahahah




Assalamualaikum WBT!!!



p/s: sedap jugak la benda ni... sebenarnnya benda ni da lama idup dalam kolam..cuma tak tau..da dekat 10 tahun kot...hahaha...

2 comments:

  1. kalau bnde beso neh kepah la . remis kecik n gemuk . tijin lebar n nipis . kalau kerang mcm b'duri cket .

    ReplyDelete
  2. owwhhh...hahaha..mana lah saya tau..tapi benda ni sedap... btw.. thanks sebab komen kat blog saya..

    ReplyDelete