Nuffnang Ads

Friday, December 30, 2011

KUKUHKAN AKIDAH KITA, JAUHI AGENDA YAHUDI!

Hi semua...

Alhamdulillah, Syukur kepada Alah S.W.T. kerana dengan limpah nikmatnya aku hari ni dapat lagi bernafas udara-Nya yang memang tak payah bayar. 

Hari aku nak buat entry muhasabah diri hari ni. Boleh? *mesti la kan.. kadang-kadang kita kena muhasabah diri kita yang hina dina disisi Allah ni kan? bukan senang nak muhasabah diri... Alhamdulillah.

aku suka gambar ni.. aku amik guna VGA cam je...hehehe


Okay, tadi aku pergi masjid untuk menunaikan Solat Jumaat. Alhamdulillah, hari kitaorang pergi agak awal lah... *awal la sikit daripada  selalu-selalu... hehehe... okay.. hari ni.. Imam berkhutbah fasal Lalai *aku amik gist khutbah tu la eh?  Imam cakap tadi, kita jangan lalai. Sebagai umat Islam, hendaklah kita berusaha untuk menunaikan segala ajaran Islam. Kenapa pak Imam cakap macamtu kan? sebab, dalam dunia ni kita bukan seorang, ada satu kaum yang menjadi musuh Islam iaitu Yahudi. Mereka memang selalu mencari jalan untuk memusnahkan SELURUH agama di dunia ini kerana mereka memang kaum yang angkuh dan mereka mengaku sendiri bahawa mereka adalah kaum yang cerdik, bijak, pandai. Aku pun akui mereka memang bijak..pandai cerdik.. DALAM MEMUSNAHKAN DUNIA INI. Mereka mempunyai pelbagai agenda dan salah satunya adalah untuk melihat dunia (umat manusia) ini TUNDUK kepada mereka dan bernaung dibawah satu agama, Iaitu agama mereka. Inikah yang kita mahukan? tidak bukan. Jadi, tadi mimbar masjid UNISZA menyeru kepada semua Muslimin yang ada supaya tidak mengikut apa yang disarankan oleh Television kerana, television adalah salah satu daripada alat untuk menyebarkan agenda mereka. Begitu juga dengan internet. Alhamdulillah, jikalau anda semua memang tahu untuk bezakan antara yang baik dan buruk, alhamdulillah aku ucapkan kepada semua. 

Namun, mungkin ada yang tidak sedar akan agenda Yahudi ini, ok.. aku nak tanya, Sapa minat lady gaga? aku juga minat semua lagunya. Aku faham maksud lagunya. Setiap liriknya mempunyai maksud yang terus menjurus kepada Keserataan, Agama Yahudi dan perkara yang melalaikan. Tapi ini tidak bermakna kita kena ikut apa yang tertulis di dalam lagu tersebut. Lagi satu, Lady Gaga? Dia naik mendadak dan mempunyai rangkaian lagu yang banyak. Menjadi siulan anak-anak muda kan? korang tak pelik ke melihat akan perkara itu? aku pun sering kali terfikir. kenapa setiap lagunya, MESTI akan naik carta dan POPULAR? adakah Lady Gaga juga salah satu daripada alat yang digunakan oleh Yahudi dalam menyebarkan agendanya? mungkin ye, dan mungkin juga tidak.

Terdapat pelbagai simbol, lakaran dan lain-lain terdapat di dunia ini yang menjurus kepada agama Yahudi. Dakyah mereka. Dusta. Jadi, kita perlulah kuat untuk menolak segala dakyah Yahudi yang sesat itu. Kita hendaklah sentiasa cuab untuk mengukuhkan pegangan dan akidah kita. Jangan terpesong dan mudah terpedaya dengan segalanya yang disebarkan Yahudi. 

Alhamdulillah, aku sudah sampaikan apa yang terbuku dalam hati aku. Aku juga sedang mencuba untuk memperbaiki diri aku sendiri. Tolong ingatkan aku?



Assalamualaikum WBT




p/s: aku masih mendengar lagu-lagu barat, tapi imam tu kata tadi, dengar takpe.. jangan terlalu mengikut. Ingat Islam.

No comments:

Post a Comment