Nuffnang Ads

Monday, December 5, 2011

ORANG MATI DISONDOL BABI DIPAHANG.

HI semua..

baru je tadi dapat panggilan daripada Kakak aku, Akak Cik... nak tidur...lepas tu tak jadi tidur.. kakak aku kata tadi.. ada orang mati sebab dilanggar BABI!!! ye..babi yang haram tu la.. bukan manusia yang babi... okay?  Babi yang binatang tuh.. aku memang selalu je dengar  perkara ni..sebab babi memang kejam dan memang ganas.. dulu-dulu dekat2 kampung aku memang ada je yang belaku sebegini.. macam ni... lau tengah2 naik motorsikal.. lepas tu..tup-tup ada je babi melintas jalan.. bahaya? MEMANG PUN!!! yang cerita yang kakak aku cerita ni tadi tu.... orang yang mati tu Melayu *Innalillahiwainailairojiun... Al-Fatihan warga Indonesia... duk kat Malaysia la... da agak tua... menoreh getah... entah macamne... babi sondol dan bawa hingga ke caruk *caruk means tempat yang berair macam lembah... macamtu la..aku tak tau orang lain panggil apa.. tapi sampai mati la..memang takut aku.. lepas tu ada yang nak tolong.. Isterinya dan seorang lagi *berbangsa Cina nak tolong.. tapi tak daya.. sampai mereka tercerdera... namun, memang nasib malang sungguh la orang tu... Aku turut bersimpati.. 


Takut aku dengar cerita kakak aku tadi.. ada je gambar babi tu dalam FB... kat FB Kampung Jenud.. *nama kampung aku... tapi kejadian itu bukan berlaku di kampung aku.. hihu~~

sebab tu orang katakan.. "Kudrat macam babi..".. sebab? memang babi kuat tau... bahaya!!! takut aku!!!

apa-apa pun bersama-samalah kita berdoa agar kita dijauhkan dari segala malapetaka ni.. adoiyai...takut aku....


Assalamualaikum WBT.


p/s: aku tak nak mati dalam keadaan yang macam itu.... sedih...

2 comments: