Nuffnang Ads

Thursday, February 2, 2012

FITNAH MEROSAKKAN DUNIA HARMONI!!


 Hi semua…. 

Apa khabar? Ya Allah… lama betul aku tak update blog… ikutkan da bersarang da anai-anai dalam blog aku ni kan? Btw… aku hari tu baru je dengar cerita “Fitnah-menfitnah” dari keluarga aku. Terkejut jugak aku dengar… *btw.. bukan dalam keluarga aku fitnah itu berkeliaran… TETAPI dalam keluarga orang lain. Dan yang peliknya… orang yang difitnah dan menfitnah itu adalah DALAM KELUARGA YANG SAMA. Pelik sungguh aku. Fitnah tu bukan benda yang boleh diambil mudah tau. Ya Allah.. dosanya.. bukan main besar lagi.. budak yang difitnah tu aku kenal sangat la… dan budak tu difitnah mengandung anak luar nikah. Ya Allah… takut aku dengar.. namun, pepe pun, perkara itu telah diselesaikan dan malangnya, perhubungan antara ahli keluarga itu tidak baik. Yang peliknya kan, yang memfitnah punya fitnah dan yang memfitnah jugaklah yang marah. Bangang tak? Ibarat kau yang buat salah, kau marah kat orang lain.. budus? Memang… hahahha…

Ada lagi ceritanya.. bukan nak membuka pekung di dada sesiapa pun.. *hey, I am not mentioning names here right? Hihu~~… korang tau kan.. apa hukum makan harta anak yatim kan? Hihu~~ bahaya kan? Aku dengar ustaz kata, nanti dalam kubur akan diseksa secara berterusan.. takut weh.. malas nak cerita la.. tak sampai hati cuma… apa yang penting.. kita sama-sama menjaga apa yang kita ada, kalau tak cukup cari lah dengan cara yang halal… jangan nak amik harta orang itu, orang ini… bahaya.. ingat kita sebagai orang Islam… kenalah menjaga segala adab… kita akan ada balasan.. KELAK. Ingat tu!

Fuh… lepas lega dapat upate blog..kemain susah aku ni nak berblog or nak berinternet tau… ye la… duduk kampung *tapi aku rasa itu bukannya alasan sebab kat kampung aku ni sebenarnya WAJIB ada line/wayar telefon.. malangnya.. kampung aku antara kampung yang takde kat Malaysia ni.. hebat kan? MAAF, bukan sesuatu yang HARUS dan BOLEH dibanggakan. BUKAN! Namun, suatu hari nanti, aku nak tuliskan surat kot kepada Ahli Parlimen tempat aku ni la. *aku da cakap da dulu.. hihu~~ masa tak mengizinkan… tapi… tak lama kan nak pilihanraya… maka? Itu adalah masa yang sesuai untuk menyatakan hasrat aku itu!! Hasrat KAMI sebenarnya.. hahaha… *ketawa gumbira..
Susah hidup ni kan?

Assalamualaikum WBT


p/s: masih mengenang nasib… huhuh..

No comments:

Post a Comment