Nuffnang Ads

Thursday, March 22, 2012

CERITA MAWAR DAN BUNGA TAHIK AYAM!!!

Hi semua...

apa khabar? erkkk!! kenyang betul tadi.. BTW, yesterday adalah hari kedua aku berpuasa. Alhamdulillah...

Tadi aku dengan kawan aku bercakap fasal perihal dunia. Iya lah.. kitaorang la bukan sekadar membincangkan hal2 dalam u sahaja... tapi hal dunia luar pun aku cakap jugak tau.. Hahaha.. 

Kami tadi bercakap fasal hal dunia ni. Tetiba keluar satu tajuk yang amat best la. Korang pernah dengar tak cerita Beauty and The Beast or A Princess with a Dragon. Pernah tak? kalau tak pernah.. mari aku bawakan cerita yang menarik ini. 

Okay la..sebenarnya ni cerita ni da lama da, zaman aku kecil2 dulu. *aku ceritakan dengan inspirasi zaman kehidupan sekarang okay? Aku namakan watak dengan nama bunga la ek? ok eh?



Pada zaman dulu, ada seorang puteri yang bernama Mawar. Mawar duduk di istana yang sungguh indah. Pada suatu hari ada seorang pedagang membawa bunga dan pedagang itu mempunyai seorang anak perempuan yang hado. *hehehe... korang bayangkanlah sendiri. Setelah beberapa bulan berulang-alik ke tempat yang sama, barulah anak pedagang itu mempunyai peluang untuk berkawan dengan Mawar. Dia memperkenalkan diri kepada Mawar, 'Hi Mawar, nama saya Bunga, Bunga Tahik Ayam'. Mawar tidak terkejut sebab Mawar tahu, Tahik Ayam pun nama bunga. Hahahha!!! *aku pulak yang ketawa. Kesian Mawar berkawan dengan Bunga Tahik Ayam. 

Lama-kelamaan, Mawar dan Bunga Tahik Ayam menjadi kawan yang sungguh baik, Ke hulu, ke hilir mereka bersama. Sehinggakan, Mawar hendak makan pun, Tahik Ayam akan sentiasa menemani Mawar. Sungguh baik dan setia Tahik Ayam itu. Semua orang suka akan Mawar, namun, tidak semua Tahik Ayam suka. *maksudnya, Tahik Ayam nak Mawar bersamanya selamanya, *sampai mati kot.. huhuhu.. tak rela aku. Tahik Ayam sentiasa menemani Mawar, sehinggakan ada yang minat kat Mawar pun takut untuk mendekati Mawar sebab Mawar DIJAGA oleh Tahik Ayam. Namun, itu tidak menjadi penghalang kepada Mawar untuk jatuh hati kepada seorang putera handsome. Alhamdulillah, mereka berkahwin. Segalanya telah selamat. Tahik Ayam? Mesti ada yang tanya kan? Tahik Ayam telah menerima tawaran daripada istana untuk menjadi Guard, supaya Tahik Ayam boleh duduk dekat dengan Mawar. *Boleh?? hahaha..

Amacam cerita aku? okay tak? Sedap kan? Aku tahu korang suka.. hahaha..


Assalamualaikum WBT


p/s: Esok tak puasa. Hehehe..minggu depan pulak, InsyaAllah..

p/s: korang nak promotion interior design dan pakej perkahwinan??? Click SINI

No comments:

Post a Comment