Nuffnang Ads

Friday, March 2, 2012

KAU JAHAT!!! KAU NAK APA LAGI!!!?

Hi semua...

arrrgghhh!!! sial kau!!
Untuk entry ni aku nak direct to the point je.. malas aku nak berselindung-selindung!! sebab apa? ia membabitkan segalanya bagi aku. Dan aku akan ceritakannya. *Erm...tapi aku takkan sebut nama... hehehe

Korang ada tak kawan yang bila kita bagi madu, dibalasnya dengan racun yang mampu untuk meracuni seekor gajah *punya la kuat racun itu kan? hehehe.. lau korang ada, mesti korang pernah merasakan betapa sakitnya hati apabila kena kan? dan apatah lagi apabila insan itu cuba untuk menjatuhkan orang lain yang sememangnya baik. Insan inilah patut dipalu dan dipulaukan. Sampah masyarakat!

Mungkin apabila aku cakap ni ada yang cuba mencebik bibir sebab mungkin aku hanya bercakap ikut sedap mulut, tetapi apabila mendengar daripada mulut orang yang kita sendiri percaya,aku rasa tiada masalah untuk mempercayainya. Tetapi apabila kena ke batang hidung sendiri, baru kita akan percaya dan aku mempercayainya sekarang.

Manusia memang mudah untuk berubah tetapi ada juga manusia yang amat sukar untuk berubah. Hari ini jadi A yang amat dibenci oleh kawan-kawan dan masyarakat dan 10 tahun kemudian, masih dibenci kerana perangai yang macam setan. Itu adalah perkara yang amat biasa dalam masyarakat sekarang, sebab apa insan menjadi macamtu? sebab perasaan malu sudah hilang dalam diri masing-masing...

korang pernah dengar tak idiom "Ibarat menolong anjing tersepit", selepas terlepas, kaki kita pulak digigitnya... macam tu.. maybe ada orang ask, "eh, kenapa tak tolong je dia.. kesian dia, jalan kaki je pergi mana-mana, tak kesian ke? dapat pahala tau tolong orang"

Aku akan jawab macam idiom tu je la ... tak nak aku cedera lepas tolong insan macam anjing tu.. takut insan= anjing tu mati je lepas dia gigit aku... kang masuk penjara lak aku sebab membunuh insan=anjing tu...


Assalamualaikum WBT


p/s : sekadar luahan perasan
p/s: lau kau rasa entry ni tuk kau.. memang patut pun kau terasa sebab kau telah buat aku marah!!! jangan harap kau nak naik dengan aku!!! p mampus!!!

6 comments:

  1. ragam kawan2 sy pun ade yg mcm tu... ade la nampak 1 - 2 org yang tak bleh blah... masa susah cari kita... bile senang lupa... siap buruk2 kan kite lagi... ntah ape masalah ntah... politik rakan2 sekeliling ni kalau tak ditangani dengan berhati2, silap2 hari bulan mau bertumbuk.. hisshh.. mintak dijauhkan la...

    jom ke blog saya...
    http://thetimelines2u.blogspot.com/2012/02/kian-melayu.html

    sudi2 baca dan komen... mari terus saling support di Gerila Penulisan Kreatif...

    Sam Banjamin a.k.a Zulkifli Sa'don
    (pengasas gerila penulisan kreatif)..

    ReplyDelete
  2. tu la sam..memang cmtu kan..ramai je manusia macamtu ..baik nanti saya masuk semula.. sebab haritu ada masalah..dengan FB..

    ReplyDelete
  3. org mcm tu ada utk menguji hati kita.

    ReplyDelete
  4. naz: memang .. buat sakit hati kita je kan...hihu~

    ReplyDelete
  5. ojayanie: sabar lah ni..hahaha

    ReplyDelete