Nuffnang Ads

Friday, March 30, 2012

KAWAN BAIK AKU!!!

Hi semua...

Aku nak update satu entry pagi ni. Entry ni nama KAWAN. Baik, dalam dunia ni, ada banyak jenis kawan kan? Kawan baik, kawan biasa, kawan, kawan tak berapa baik, dan kawan sejati which we all know (SAHABAT).

Aku pulak, ada beberapa kawan, aku kawan semua orang but untuk kawan perempuan kat universiti ni, aku ada dua orang. Dua orang ini adalah kawan pertama aku dalam u ini, siapa? meh aku tunjukkan gambar, 

Ini dia, Wannor dengan Siti Ammarah. Jujurnya, dorang berdua adalah kawan perempuan aku pertama di UNISZA ni. Bukan aku tak baiik dengan orang lain, cuma mereka memahami aku. Aku suka berkawan dengan orang yang memahami aku. Mngkin orang lain takde cakap sapa kawan baik dorang itu terpulang sebab itu hak individu. Aku pun tak ley sentuh yang itu.

Dan kawan baik aku pulak adalah, 

ini dia. Dia adalah kawan baik aku sebab dia memahami aku dan secara jujurnya, aku jugak memahami dia. Orang cakap dia lain, memang dia lain tetapi lain dia tak semestinya dia bukan manusia. Dia juga manusia biasa. Macam kita jugak. Jadinya, marilah kita saling hormat-menghormati antara satu sama lain.

Baik. ini baru nak masuk ke isu ni. Aku da seorang kawan (kawan biasa), semenjak dua menjak ni, bukan main lagi menyalahkan aku sebab tak bawak kawan ni pergi sana, pergi sini, Hem!!! hello.. aku secara jujurnya, memang tak ingat pun sebab apa? compare dengan dua orang lain orang yang aku bawak pergi pesta tu sebelum ni, mereka lebih rapat dengan aku. Kalau kau kata satu orang lain tu tak rapat dengan aku, boleh message dia ajak pergi, Kau buat silap besar, aku message dia almost everyday dulu, dan aku rapat dengan dia, Dan dengan lagi sorang tu lagi la, main sama2,, tak rapat apanya. Keluar sama2. 

Dan engkau duk cakap benda sama setiap kali jumpa kan BTW *sekali dua aku memang tak kisah but everytime kau tempah benda yang tak seaptutnya la kan? hahaha.. tapi aku rasa semuanya da settle kot, dengan segala penjelasan bergambar diatas. Alhamdulillah, aku semakin mengenali kawan-kawan aku, mungkin dengan segalanya ini Allah nak tunjukkan segalanya. Dan Allah nak menguji kesabaran aku. Amin.

Assalamualaikum WBT


p/s: tempoh perkenalan TIDAK bermakna kita mengenali kawan kita, tetapi tempoh kita faham kawan kita walaupun ia seketika, itu LEBIH bermakna.

8 comments:

  1. Hi Akmal...
    never thought u would write something abt me.. thanks babe..:-)
    jom p pesta..heheheh (xde kene mngena...:-D)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. amboi..sampai dua wan..hahaha..takpde..nanti kita pergi lagi.insyaAllah...

    ReplyDelete
  4. ok aku padam dah..ngeheheheh... aku ingat komen tu xde...haha
    ok jom..hahah

    ReplyDelete
  5. aq memang kiut la nadhirah..hehehehe...

    ReplyDelete
  6. Angah : Kiut sangat kan? hahah

    ReplyDelete