Nuffnang Ads

Saturday, March 17, 2012

LELAKI JUAL PAD WANITA???

Hi semua....

Pagi2 tadi aku da awal2 bangun da. memang JARANG aku bangun awal untuk kemana-mana. Even tak kemana-mana pun aku mmg takkan bangun seawal pagi tadi. Hahahha..

Okay, ceritanya bermula begini, Malam semalam, kawan aku, Nadhirah Ahmad Shukri telah messaged aku dan asked whether aku nak pergi ke tidak to a talk specially created by Avail Company. At first, honestly, I was hesitated to say Yes but after several minutes, I had a little thought and I just agreed to attend the talk.  And I attended it. 

Today's talk which I attended was basically about the Health. Memang la kan, AVAIL itu adalah satu company yang menjual dan memberi nasihat kepada orang ramai tentang kesihatan. Alhamdulillah, aku dapat beberapa input yang memang sangat berguna kepada aku. 

Okay, aku sampai tadi dalam pukul 8.50 am dan orang ramai telah memenuhi ruang kerusi. Tadi talk tu diadakan di Riyaz Heritage, Kuala Terengganu. Lebih kurang seramai 450 orang telah menghadiri talk ini tadi. Selain berkongsi pendapat dan strategi untuk menjadi lebih berjaya, Avail kali ini juga mencuba untuk meningkat penyertaan daripada pelajar universiti supaya para pelajar ini dapat didedahkan dengan realiti sebenar masyarakat dan gaya hidup di luar sana. Supaya nanti, at least ada pengalaman dalam menjalankan business.  

Tadi ada dua sesi untuk didengari.

1st session adalah Health Talk dan ianya memang berkenaan dengan health. Segala pesanan ada tercatat dalam buku aku tu tadi.

Buku yang aku dapat tadi.
2nd session adalah mengenai Avail Beauty Sdn Bhd, yang mana talk ini telah diberikan oleh SCM (Super Crown Manager) Encik Azman bin Bidin. Talk yang berlangsung selama 1 jam 30 minit ini rasa berkisar tentang peluang yang ada jika menyertai Avail Beauty. Memang betul, Avail adalah salah satud daripada MLM, cuma yang membezakan Avail dengan syarikat MLM lain adalah slogan ini "Anda Rajin Anda Untung, Anda Malas, Anda Melopong!" *aku reka ni... hehehe.. takde pun SCM sebut. Maaf yer.  Takde la, Avail ni berasaskan Leader-Follower, Follower-Leader yang membawa kepada keuntungan bersama disamping itu juga, mereka juga memberikan khidmat nasihat kepada pelanggan yang datang. Alhamdulillah, ada beberapa testimoni yang testified tadi dan memberikan feedback yang baik kepada semua ahli. 

Baiklah, aku sebenarnya bukan ahli cuma Nadhirah ajak aku pergi, alhamdulillah, my viewpoint of something at least changed. Mesti nak tau apa kan? Korang tau tak pad tu apa? Jujur aku cakap, aku sebenarnya jenis yang tak la kisah sangat fasal sebut pad-pad ni. Aku okay je. Cuma, kita sebenarnya sebagai seorang lelaki *bercakap bagi pihak lelaki haruslah mengetahui sedikit sebanyak tentang benda ni. Benda apa? FC BIO SANITARY PAD, product Avail Beauty Sdn. Bhd. Kadang-kala bila kita tengok dan cakap sal pad ni, merah padam muka. Malu... semua ada. Diketawakan bak kata SCM tu... tapi pada hakikatnya, itu yang kita harus tau.  At lesat amik la tau sikit fasal pad ni. Aku pun baru je berjinak-jinak dalam bidang ni. Sebenarnya, banyak lagi pembacaan yang aku perlu lakukan, cuma apa yang penting, diri kita sendiri. Jikalau diri kita ingin berubah, maka, segala usaha perlu untuk membuatkan diri kita sendiri berubah. Itu yang penting kan?

Okay la.. cukup untuk kali ni, nanti aku cerita lagi kat korang. Tapi korang jangan la malu seperti mana orang lain. Tentang kesihatan ni, tak payah nak malu. Senang je slogan aku,  "KORANG MALU, KORANG SAKIT". Okay tak? Jangan malu okay? kalau korang sakit mesti nak baikkan? jadinya, Avail adalah salah satu daripada syarikat yang mengeluarkan produk kesihatan yang affordable, selamat dan yang paling penting, No.1!!! Bak kata semua Availians, Avail No.1!!

Assalamualaikum WBT


p/s: aku juga akan amik GreenFit nanti.. lihat lah!!
p/s: memang ada je lelaki jual pad wanita.. SALAH KE????

4 comments:

  1. yup ramai gile lelaki jual pad. sebab klau yg dh kwin tu, suami juga biasanya yg tlg belikan kt isteri dieorg pad. so, sbg suami xkn nk bg pad yg mmdrtkn pd isterikn. kate syang....

    hahaha. hebat slogan mu!

    ReplyDelete
  2. mu sokmo komen kat aku..thanks..tetiba je terpikir slogan tuh..hahaha

    ReplyDelete
  3. Thanks banyak2 tahu..hihu~~ malu~~

    ReplyDelete