Nuffnang Ads

Monday, March 26, 2012

SEMUA KAU NAK CURI?? MEMANG SIAL!

Hi semua...

hari dan beberapa hari seterusnya, aku akan berkabung untuk diri aku sendiri. Rupanya jiwa aku sudah mati. Mati.

Hurm...tadi aku terdengar dari kawan aku bahawa beberapa pasang kasut telah HILANG dari rak. Ini adalah sesuatu yang amat mengejutkan. Beberapa pelajar mengesyaki ini adalah perbuatan cleaner2 yang ada di sini, namun, ia masih samar-samar. Ia masih  dalam penyiasatan para pelajar disini. Tapi apa yang memang menyakitkan hati aku lah, kalau takde.. takyah la sampai nak mencuri.Sengal betul!!! adoiyai..memang menyakitkan hati jeeee....huh~!

korang tau tak dosa tau mencuri tu. DOSA BESAR. ini adalah rentetan kisah pencurian berlaku yang aku dengar dari kawan aku aka roomate.

Kes Satu

"Bang, nampak tak telefon saya? Saya letakkan dekat atas kerusi ni tadi." Tatkala berada di dewan gymnasium dan semasa ramai orang, selalunya pemain-pemain hanya akan meletakkan hp didalam beg dan diletakkan ditepi court permainan. Itu memang ada orang amik la. Sial kan? nak sangat pakai hp mahal tpi nak mencuri. Nak jalan mudah je. Sial!!! huh!!! korang ingat senang ke nak beli hp. Susah tau!! susah!!! senang ke nak dapat duit? susah tau. Susah!!!!

Kes Dua

"Eh!!! mana kasut sneaker aku? Aku letak kat rak ni, takkan hilang pulak" "Eh. kasut aku pun hilang jugak" Ni yang berlaku dalam rumah aku. Apartment. Kat depan pintu (kat dalam rumah ada rak kasut dan kami letakkan kasut dalam je la, dan beberapa hari ni, disyaki cleaner itu memerhatikan kasut2 yang berada di atas rak itu. Dan beberapa kasut sudah hilang. Memang sukar untuk dipercayai. Memang sukar. Sukar dipercaya sebab ia seolah-olah berlaku didepan mata. haruskah kami untuk mengunci rumah setiap kali ingin keluar? adoyai... jika itu jalan penyelesaiannya. Mungkin kami akan cuba melakukannya. 

Kes Tiga

Aku mengalaminya sendiri. Haritu aku pinjam raket kawan aku. Dan aku letakkan di dalam bag kami bermain. dan lepas tu aku tengok beberapa hari selepas tu, Raket tu HILANG!!! pelik betul sebab aku memang PASTI aku letakkan raket tu dalam bag. Memang sial betul siapa yang curi!!! HUH!!! benci sungguh aku dengan perangai orang macamni, Nak benda tak nak usaha sendiri lepas tu main curi2 je. Sengal!

Aku rasa cukup 3 cases yang aku bawak ni. itu pun sudah cukup untuk dijadikan bukti dalam mahkamah kot, huuurrrmmm...

Assalamualaikum WBT


p/s: TOLONGLAH!! PLEASE, JANGAN MENCURI.

No comments:

Post a Comment