Nuffnang Ads

Thursday, March 1, 2012

SUNGGUH KUAT, NYARING DAN SAYU BUNYINYA!!

Hi semua!!

Apa khabar? Jap lagi pukul 2 aku akan menapak pergi berjumpa dengan supervisor aku, Dr. Normah. Dr. Normah sememangnya seorang lecturer yang baik dan beliau adalah salah seorang daripada lecturer yang mahir dengan quantitative research *aku baru tahu. hihu~~ dan bidangnya adalah Second Language Acquisition.

Baik! itu bukan bahan utama aku untuk diceritakan bagi entry kali ini, tadi bangun pagi, tidak semena-mena aku mendengar bunyi yang sangat kuat, nyaring dan sayu. Aku mula-mulanya mencari dari mana datangnya bunyi tersebut *ye la sekarangkan orang duk dengar bunyi2an yang macam2...heheh takut jugak!! 

mana mak aku??
Nak dijadikan ceritanya, aku pergi basuh baju tadi. *Kat mesin basuh kat bawah bilik aku RM2 je. Aku terpinga-pinga lagi sebab aku dengar lagi bunyi tersebut. Masih nyaring, kuat dan sayu dan ia makin kuat. Aku pandang kesebelah blok aku, aku melihat ada seekor ibu kucing yang mencari bunyi anak-anaknya yang mungkin terkurung di dalam rumah/bilik bawah. Aku melihat kejadian ini dengan penuh keprihatinan. Dan terdapat dua ekor anak kucing *Teenagers la... kiranya. Ibu kucing itu mendekati dua ekor kucing remaja itu dan seolah-olah meminta tolong dua ekor kucing remaja itu menolongnya, tetapi apa yang aku dapat saksikan adalah dua ekor kucing remaja itu tidak memperdulikan ibu kucing yang kerisauan itu malah cuba memarahi ibu kucing itu. Ibu kucing itu berpaling dan pergi ke bunyi anak-anaknya.

cayang mak kucen!!

Apa yang korang dapat daripada cerita benar aku ni? Manusia sekarang macamtu kan? ada orang kesusahan ke, sakit ke, buat tak peduli malah memarahi orang yang cuba meminta tolong kan? Fikir2kan lah... kalau ahli keluarga kita macam tu, korang rasa macamne kan? aku pun tak tau nak komen macamne.


Asssaamualaikum WBT


p/s: sedih tengok ibu kucing tu.

4 comments:

  1. somel pic kucen tu..rase nk g cium mak skrg jgk..

    ReplyDelete
  2. Hehehe..thanks Mrs. Amad sebab singgah...

    ReplyDelete
  3. dah tu ko tlg tak mak kucin tu..?

    ReplyDelete