Nuffnang Ads

Wednesday, April 18, 2012

JATUH HATI @ CRUSH?

Hi semua..

lamanya aku tak update entry di pagi hari. Hari ni jam menunjukkn pukul 8.15 pagi, aku da bangun dan telah pun mandi.... huahuahua.. dah terbiasa kot kat rumah haritu, bebangun je .. terus aku mandi.. memang segar je rasanya.. tetapi sekarang ni, aku merasakan sangat letih, badan amat letih, mungkin sebab malam semalam kot, tapi malam semalam adalah hari yang seronok. Aku suka malam semalam punya acara. Hehehehe... 

lau awek aku cmni..mmg la..hahaha


Zac Efron ...

















mari aku nak cakap sal satu perkara yang amat kita semua familiar with, okay? Aku nak cakap sal "CRUSH" maksudnya "Jatuh Hati". Korang mesti pernah jatuh hati kan? Jatuh hati ni bukan setakat jatuh hati dengan manusia je, ada banyak jenis crush ni sebenarnya. OKay, mari aku senaraiakan beberapa crush yang ada, yang aku tau lah :

1. Jatuh hati dengan manusia
2. Jatuh hati dengan haiwan
3. Jatuh hati dengan benda

Okay, untuk kumpulan besar ni ada 3 kumpulan besar la kiranya, tapi these three main element of crush memang ada pun, cuba korang fikir korang jatuh hati dengan apa, then, korang masukkan dalam kategori ni, mesti ada kan? aku buat contoh, aku jatuh hati dengan buku, jadinya, aku letakkan bawah kategori benda. Ha.. senang kan?

Okay lah, nak elaborate more nih,  jatuh hati dengan manusia ni banyak gak jenisnya tahu, jatuh hati dengan perempuan, jatuh hati dengan lelaki, jatuh hati dengan tomboy, jatuh hati dengan mak nyah, semua ada. PErcaya ke tak? lau tak percaya cuba la nanti.. cara nak mencuba, erm.. tah la, aku pun tak tau..hahahaha...

Lepastu, kalau jatuh hati dengan haiwan, lagilah banyak jenis, jatuh hati dengan ikan,kucing,ayam, itik, gorilla, monyet, kura-kura, sotong, paus, kerang dan banyak jenis haiwan lagi. Setiap haiwan ada kejatuhhatiannya. *perkataan apa tu? hahahah... korang mesti ada jatuh hati dengan kucing kan? hahaha.. kucing comel2 je jatuh hati, lau yang tak comel tolak jauh2 ...haaha..sengal..

Last, jatuh hati dengan benda, Ha.. ini lagi lah banyaknya, setiap benda dalam dunia ni, korang kira la sendiri. Hahaha..

Mesti korang tertanya-tanya kenapa aku kemukankan tajuk ini pada hari ni kan? well.. sebenarnya, perkara jatuh hati ni satu perkara yang abstrak. Kita mungkin jatuh hati dengan sesiapa or apa2pun tapi kita tak boleh nak stop sebab apa? sebab benda tu memang natural, lau yang tak natural or normal tu pun aku consider natural. Biarlahkan, jatuh hati je, bukan nak buat pepe pun. 


Mungkin ada yang cakap, "Eh, tak boleh dosa, sesungguhnya kita tidak boleh menghampiri zina". Untuk pernyataan itu, aku memang takde jawapan. Tapi berapa ramai MANUSIA merokok walaupun tahu ia haram? jawanpannya? Ignorance. kan? berbalik kepada tajuk kita tadi, jatuh hati je pun, bukan sampai nak memunya. Hello, kita admire lebih baik dari kita dapat, sebab apa? bila kita admire, kita rasa lain tau tpi bila contoh kalau kita da dapat nombor telefon ke, kita mesti rasa "urm.. malas da... dia ni bukan cantik/handsome pun" betul tak? lau aku, camtu la.. nak pulak sekarang ni dunia penuh dengan social network, lagi lar.. macam2 ada. semua boleh jumpa kan? hahaha

Cantik tak Charlize Theron ni?
eh!!! banyak sangat da aku tulis ni weh.. da2.. aku nak pergi makan pagi pulak, sebab sepanjang seminggu di rumah last week, makan pagi je. so, memang tak boleh da, memang kena makan jugak, walau cmne pun.. huhuh..


Assalamualaikum WBT



p/s: need to work something out

2 comments:

  1. jatuh hati selamanya ngn Kucing meow meow

    ReplyDelete
  2. yeay!!! nazirah jatuh hati dengan kucing..meow meow..haha

    ReplyDelete