Nuffnang Ads

Sunday, April 22, 2012

KAU FITNAH AKU, APA YANG KAU DAPAT?

Hi semua..

Apa khabar? Lama gak kan aku tak update entry bukan apa. sibuk sikit lately *padahal tak buat pepe pun.. hahaha...

okay la, korang mesti setujukan dengan apa yang aku nak cakap ni. 

"Fitnah mampu merosakkan sesuatu perhubungan". 

Setuju tak? okay, lau tak setuju lagi dengan aku takpe, mari aku bawakan penjelasan yang munasabah lagi berkesan untuk korang jadi bersetuju dengan aku.

Okay, aku tadi baru dengan dari kawan aku yang ada makhluk Allah yang tak berapa nak cerdik serta mempunyai mulut macam sial *ops sorry, memang sial,. Takpe, mari aku cerita dari awal. 2 bulan lepas aku berniaga dengan kawan aku, buka kedai makan. Modal standard je, biasalah kecil-kecilan dan selepas 2 bulan aku mengambil keputusan untuk berundur sebab aku nak focus research. Okay la, rakan kongsi aku setuju dan kami split hasil pendapatan, alhamdulillah la, aku gembira dengan apa yang aku dapat sebab itu hasil usaha kami. Untung rugi lain kira. Kepuasan itu penting. 

Dan, selepas beberapa minggu ni, aku tak pergi la da memasak ke apa, tapi ada masa aku tolong jugak, dan sehinggalah malam ni tadi, (20/4/2012) Belle, kawan aku, bekas rakan kongsi kedai ask aku, "mu berhenti masak ni sebab apa?.. sebab aku dengar yang ada kawan kita cakap yang mu berhenti sebab mu marah dengan aku sebab aku tak buat kerja?"

.Reaksi aku? WTH!!!! macam siallah mulut siapa yang cakap tu. *aku jadi marah, marah sebab itu bukan apa, aku marah sebab sebelum aku berhenti tu aku da cakap yang aku nak fokuskan kat research sebab research aku banyak ketinggalan. Aku cakap la balik tadi dengan Belle, dan kepada mulut yang cakap benda macamtu, hentikanlah SEBELUM AKU JUMPA KAU! sebab mari sini, aku nak cakap sikit, KALAU AKU DAPAT TAU JE SIAPA YANG CAKAP FASAL BENDA NI FITNAH2 NI, MEMANG SIAP! AKU AKAN MUSNAHKAN HIDUP KAU! AKU SUMPAH, DAN KALAU KAU ADA TERHUTANG BUDI KE DENGAN AKU, JANGAN HARAP AKU NAK HALALKAN.

dan alhamdulillah, tadi Belle ask aku dan berterus terang dengan aku, dan segalanya settle dengan Belle, cuma, yang tak settle dengan makhluk JAHANAM yang buat cerita ni! sangat jahanam, kau takkan hidup lama atas muka bumi Allah ni kalau FITNAH dah jadi sebati dalam hidup kau. Hoi! pemfitnah, baik kau jadi tentera YAHUDI la daripada kau duduk dalam kalangan kawan-kawan aku, lagipun kau bukan baik sangat, Sungguhpun aku macamni, aku tak buat cerita nak jatuhkan orang tau! Perangai kau kan.... hilang sabar da aku ni!


 aku warning awal2.. 

jangan nak test kesabaran aku, DO NOT TEST ME! 


p/s: takde salam malam ni, MARAH!

2 comments:

  1. erkkk marah benor gayernyer...
    sabor2.. dia idup pun x senang duk tabur sana sini..

    ReplyDelete
  2. marah sebab orang fitnah..tapi fikir balik... kesian kat orang yg fitnah tu.. hidup tak sempurna..takde kawan takpun tak cukup kasih sayang daripada ibu dan bapa, hur! pedulikkanlah..

    ReplyDelete