Nuffnang Ads

Thursday, May 24, 2012

ARTIS TAK BOLEH NAK BERPOLITIK???

"Amboi! sampai tak boleh nak berpolitik bagai!!" 

Pandangan aku terhadap pemimpin kerajaan yang menyedari ramai artis yang berpolitik. Sampai kata macam-macam. Hoi, kamu! pemimpin masyarakat, janganlah nak taksub sangat. Jangan taksub dengan politik, kamu boleh nak berpolitik, tapi jangan taksub sebab apa? sebab aku cakap macam ni, sebab engkau sebagai pemimpin hanya lah perlu untuk memimpin dan berlaku adil terhadap rakyat dan rakyat perlu la mencari jalan yang terbaik untuk didengari.

Cuaca politik kat Malaysia ni da kira macam guruh2 da, tak lama nak ujan untuk membasuh habis semua najis kotor yang ada, tak kira la dari parti politik mana pun. Semua pun tak berapa nak BERSIH jugak, memang tak BERSIH. 

Aku bukan apa, apa yang betul tu betullah, apa yang salah tu salahlah.

Dan berbalik kepada ramai artis masuk politik, nak kisah sangat kenapa? Artis tu manusia yang mengundi jugak, diorang pun rakyat Malaysia yang mendaftar sebagai pengundi dan yang pemimpin sorang ni nak sibuk2 bawak timbul hal ni kenapa? owh.. jadinya, kalau artis kena duduk bawah payung you? hoi.. pikir sikit la.. kata pemimpin masyarakat, macamne jadi pemimpin kalau tak dapat berfikir secara rasional? owh...tau tak masuk rasional tu apa? itu pun tak tau? kesian... bawaklah bertaubat.

hurm.. malas la aku nak ulas sangat sal hal ni, btw, aku pun pengundi jugak, jadinya aku kena sokong mana2 yang memerintah sekarang? macamtu? hurmm...payah lah!!


Assalamualaikum WBT


p/s: nak buat senaman! hahaha

No comments:

Post a Comment