Nuffnang Ads

Thursday, May 17, 2012

BLOGGER POPULAR TULIS SAMPAH???

Hi semua...

Adoyai,.. kalau da popular, korang tulis la sal apa pun kan... orang akan baca jugak. contoh la.. kalau korang tulis fasal Gelas korang pecah dalam rumah semasa hidangkan kat mertua pun orang akan baca jugak sebab apa? sebab korang ada reader dan followers.

Masih ramai lagi orang yang popular dalam Malaysia ni yang masih tak tau betapa pentingnya kehadiran readers dan followers. Mari aku bagi satu contoh, penyanyi, Siti Nurhaliza, dalam speech mana yang dia takde berterima kasih kepada peminat dan followers dia? tapi dia segala perlakuan dia baik-baik je kan? so, orang nak follow pun rasa macam lembut je hati kan. *Aku peminat siti!!

Okay, contoh lain lar, blogger. Contoh, macam aku yang mempunyai beberapa sahaja follower *alhamdulillah.. aku akan sentiasa cuba menulis fasal sesuatu yang mempunyai kaitan dengan diri sendiri dan orang lain jugak dapat kaitkan apa yang aku cuba sampaikan. Seperti sekarang ni. Mesti ada juga blogger yang tulis fasal benda-benda remeh tapi tidak semestinya benda yang remeh tu tak boleh LANGSUNG dibaca kan? tapi itu bukan main point yang aku nak sampaikan. 

Apa yang aku ingin sampaikan adalah, kalau da popular seseorang itu, seseorang tu tulis sampah pun orang baca. Itu pendapat aku la, tapi ia pendapat aku dan aku tak tau la pendapat orang lain macamne, cuma cuba kita fikirkan balik, kalau seseorang tu ramai followers, sepatutnya personality itu akan cuba untuk sentiasa memberikan yang terbaik *dalam erti kata positive vibes kepada followers dan readersnya kan? tapi ...huhuhuhu...

tapi, nak buat macamne kan.. kalau seseorang tu da popular, apa pun jadi. betul tak?


Assalamualaikum WBT


p/s; tah ada ke tidak orang baca tulisan aku ni .?

5 comments:

  1. betull.. bg ak segmen2 yg sstgh blogger buat tu, xdtg faedah mane. sbb buang mase je. cnth, tulis tjuk segmen, ltk gmbr blog rg yg tlg buat sgmen tu.. mcm xde crta yg dtgkn impak pun.. hamik kau.. msti ad org bokot ak pasni. wahhhhaaa

    ReplyDelete
  2. betull.. bg ak segmen2 yg sstgh blogger buat tu, xdtg faedah mane. sbb buang mase je. cnth, tulis tjuk segmen, ltk gmbr blog rg yg tlg buat sgmen tu.. mcm xde crta yg dtgkn impak pun.. hamik kau.. msti ad org bokot ak pasni. wahhhhaaa

    ReplyDelete
  3. ada..buat tutorial cara guna spss utk follower pun bgus..

    ReplyDelete
  4. Nadhirah : haaha.. memang patut ke boikot mu nih...hahaha

    ReplyDelete