Nuffnang Ads

Sunday, May 20, 2012

MARI BACA INI!!!

Hari ni aku beli surat khabar Berita Harian dan hari ni edisi Ahad, jadinya, Berita Minggu, aku tau da surat khabar dalam Malaysia ni rata-ratanya menyokong dan pro kuat kerajaan, tak kisahlah yang tu, cuma, kita ni sebagai pembaca haruslah bijak membuat keputusan SELEPAS membaca yang yang ditulis oleh wartawan. Kadang-kadang wartawan tulis betul dah, cuma editor edit2... wallah!! dapat cerita lagi best! hahaha.. itu pendapat aku la.. 

dari BH.

dari BH.

Sebab apa aku kata kita perlu bijak dalam membaca tulisan surat khabat, cuba buka Berita Minggu, RENCANA, muka surat 21, tengok kat bawah tu, artikel tulisan Mior Kamarul Shahid dengan tajuk, "Najib bawa Malaysia ke landasan yang betul", nampak tak? jumpa kan? okay.. kalau da jumpa bagus.. dan cuba pulak tengok kartun yang kat bawa tu, RAGAM, cuba tengok dialog yang ditulis tu, "HA! KALAU YANG INI BARULAH BETUL ISU BERSIH!", aku tak tau la orang lain berpendapat apa, tapi kalau aku, terdapat kesinambungan daripada *nada sinis tajuk besar yang aku tunjuk tu tu. 

Dari BH.

Kata bawa ke landasan yang betul, tapi dalam kartun tu, tunjuk isu air takde. hurrmm, memang dalam kartun tu dia hi-lite isu BERSIH tapi, sebaliknya tu? isu air kan? Adakah isu air takde adalah atas landasan yang betul? *kompius sekejap! hahaha.. *pening pun ada.

Moral of the story: pembaca sekaran sudah bijak tau, dan jangan pulak la sebab aku post ni ada yang terasa hati dan marah2 kat aku kan. Cuba kita fikir betul, dalam keghairahan kita mengejar kekuasaan politik, adakah kita pandang kebawah? adakah kita cuba memperbaiki mereka yang mengundi kamu? *tak kisah la parti mana pun, pada aku kalau seseorang itu tidak menyuarakan hak pengundinya, takde beza pun parti kerajaan ke, parti pembangkang ke, SEMUA sama.

Maaf ye, ini pendapat aku. 

Assalamualaikum WBT


p/s: aku da cukup umur untuk mengundi.

2 comments:

  1. time ak msuk paper, xnk beli pun.. gtu r mu

    ReplyDelete
  2. larr... aku tau lak mu masuk surat khabar... hahaha

    ReplyDelete