Nuffnang Ads

Tuesday, May 22, 2012

PERSAMAAN DATUK SITI NURHALIZA DAN NAJWA LATIF!!!

Tadi aku ada terbaca fasal lirik lagu Najwa Latif, Kosong yang dikatakan menyindir para wartawan. Hello!! korang baca tak apa yang ditulis dalam lirik dia tu, ke korang fikir surface dia je? takpe, kalau korang ada masalah nak translate or interpret things in her lirik, never mind, tonight, I am glad to interpret this good lyrics to you. okay? Don't worry. 



KOSONG - NAJWA LATIF

Kau melihat diriku
Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu
Akal dan mindamu
Kau mendustaiku
Kau bilang mereka tak tahu
Siapa diriku
Sedangkan kau juga begitu

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa

Kosong...kosong

Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku

Kosong...kosong

Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar

Kosong...kosong
Ini lirik lagu Najwa Latif, KOSONG dan liriknya ditulis oleh Najwa dan Kakaknya kan? Kalau nak tengok lirik tu senang je, ia dibuat untuk tatapan umum dan apa yang ditulis oleh mereka itu adalah secara general. Ambil je korus lagu ni, kan pada mula2 dia masuk dalam industri ni dulu, ramai yang mempertikaikan kemampuan beliau dalam menyanyikan lagu semua. Suara tak power la, mendatar la, lagu sama la, takde melodi la, itu la ini la... semua la. Tapi apabila lagu Cinta Muka Buku dapat masuk ke Anugerah Juara Lagu, masih ada yang mempertikaikan pilihan juri. Hello.. kalau nak masuk lagi popular tapi takde nilai pembaharuan, sila masukkan lagu anda minat dalam ABPBH ke kan. hihu~~ *sekadar sebutan. 

Tapi apa yang penting, Najwa Latif yang sering.kerap dihentam oleh blog, wartawan hiburan dengan segala apa yang dibuatnya adalah membuat Najwa menjadi seorang yang lebih tabah dan kuat. Aku masih ingat lagi, masa Najwa ada outfit untuk ABPBH ke, orang dok cemuh dia sebab pakai baju yang tak padan dengan umur dan serba tak kenalah, apa lah.. Hello,, dia masih baru dalam bidang ni, give her space to breath, kalau dia baru nak bernafas, korang da letak dia dengan banyak komen dan kritikan yang membunuh, mati la dia. tak gitu?

lagi satu, kalau rasa lagi KOSONG ni ditujukan kepada wartawan adalah amat tidak benar sebab ia ditujukan kepada semua.. Okay?

Kalau korang kata lagu Najwa Latif menyindir wartawan, apa pulak pandangan korang terhadap lagu ini, Biarlah Rahsia dari Datuk Siti Nurhaliza,yang mana lagu ini ditulis beliau pada beliau dihentam kuat oleh wartawan masa beliau ingin berkahwin dengan Datuk K? Beliau mendiamkan diri dan lagu ini adalah luahan hati beliau dalam menangani karenah wartawan hiburan.

Korang cuba amik rangkap satu dan baca, tapi pada pendapat aku, ia bukan hanya ditujukan kepada wartawan, ia ditujukan kepada semua, general. Datuk Siti Nurhaliza kan public figure and when the wartawan hiburan brought up the story that she was/still in love and wanted to marry Datuk K at that time, everyone was trying to get her story. Everyone was furious. Everyone wanted to know the story. So, because of too stressed with the pushings and so on, Siti came out with single Biarlah Rahsia that told the publics about her condition. She needed space.

BIARLAH RAHSIA

Pernahkah kau bermimpi seketika
Berada di tempatku
Membayangkan pahit manis berlalu
Entah siapa yang tahu
Mungkin nanti kau jua merasakan
Berdepan dengan kata menyesakkan
Takkan tugumu kebal
Tiada pertimbangan
Chorus
Keheningan malam membangunkan
Kepayahan jiwa meluahkan
Andai kau jujur memahami
Tiadaku menjauhi
Dan kisahku yang masih panjang
Menambahkan berat yang memandang
Lantas ku pendam
Ku putuskan biarlah rahsia
Bridge
Semakin aku hidup dalam cinta
Tiada kuasa mampu menghalangnya
Hentikan kata-kata
Bertulangkan dusta
Ulang chorus
Pernahkah kau bermimpi seketika
Berada di tempatku

Ha.. amacam? penjelasan aku tu? jelas tak? sorry la terpanjang sikit entyr untuk kali ni, kalau korang nak baca, bagus la, kalau tak baca pun aku paham, sebab aku pun jarang sangat minat nak baca entry panjang-panjang ini. hihu~~aku suka kedua-dua lagu ni, tapi bila orang salah ertikan lagu-lagu ni, kesian lak, terpanggil aku untuk buat analisis ni.


Assalamualaikum WBT


p/s: okay tak?
p/s: cuba click gambar siti nurhaliza tu.

No comments:

Post a Comment