Nuffnang Ads

Sunday, June 3, 2012

MARI MENANGIS!!!

Menangis adalah satu aktiviti yang sihat sebenarnya. Korang tak percaya? Kalau korang tak percaya, cuba korang menangis dah cuba ukur emosi sebelum dan selepas menangis.

Tapi jangan lah waktu gembira pun menangis, waktu sedih menangis lagi kuat, waktu tidur menangis dan waktu mandi menangis. Itu mintak pelempang sulung dari aku tu. ahaha.. menangis kat sini, adalah apabila hati rasa gundah, sakit, macam ada benda tak lepas, cuba menangis. Tak kira lelaki ke, perempuan ke,  nangis je. Bukan salah pun, sebab ia mampu melegakan.

Kalau nak lebih afdal, cuba amik air semayang. Sebab, air semayang mampu melegakan perasaan gundah. Dah alang-alang amik air sembahyang, per kata, semayang terus. kan seronok camtu. 

Okay, baik., mengikut kajian Professor Dr. Akmal Razlan, "Crying could be one of the factors to make people s' emotion run wild but it is also one of the factors that could contribute to calmness". Tak boleh blah.. mengaku diri sendiri Prof. Dr. hahahha.. sengal. Takde la.. semua orang tahu pun kan, ayat aku kat atas tu ada betulnya. Tol tak?

Sebelum korang buat keputusan untuk menangis, cuba korang niat dulu, niat kerana Allah, moga2 korang punya nangis itu dapat pahala. Amin.

Hayati dulu gambar2 ini.

korang nak nangis muka camni?

takpun nangis stail terukup.




tak pun cebik je..

ni lagi power... siap kuar buih lagi...hahaha

jadi? korang nak nangis ke ketawa? korang pikir dan korang boleh pilih stail nangis kat atas ni.. hohi~~


Assalamualaikum WBT



p/s: jom nangis!!

2 comments: