Nuffnang Ads

Saturday, September 29, 2012

Jangan Bergaduh, Ingat Rakyat Anda.

Good evening semua..

Apa khabar? Well, I am going back home tomorrow and I do not know whether I am able to blog because if the connection is not that great. But, I will try to blog as much as I can okay? Do not worry, I will try my best.

I have my dinner already and it was heaven. I love it. It was simple, plain rice + gulai masam tempoyak ikan lauh + ikan kerisi goreng and simple drink, air ribena sejuk. Sedap sungguh aku makan tadi. Berselera. Hahaha.. selalunya tak selera sangat. Hahaha..*kidding.

Aku tadi terbaca satu headline ni, "Obama and SetanYahu eh! Netanyahu seek unity against Iran", lebih kurang macamtu la. It makes me think, kenapa perlu sangat nak sibuk-sibuk dengan keupayaan nuklear orang lain sedangkan USA tu ada jugak membangunkan teknologi nuklear. Tak silap aku, Israel diSYAKi ada membangunkan teknologi nuklear tapi MASIH TIDAK diisytiharkan. Kenapa ye?  Kata demokrasi terpimpin sangat, ini tidak. Keupayaan nuklear orang disekat. Aku bukan orang yang mengetahui apa yang perlu ataupun apa yang tidak perlu untuk sesebuah negara ada, cuma tindakan USA dan Israel hanyalah untuk mencari gaduh dan hanya akan mencetuskan perang dunia. Ini ADALAH BUKAN SESUATU YANG BAIK.

Begitu juga pertelingkahan Pulau diantara Republic People of China dengan Jepun. Ini lagi dekat dengan Malaysia. Secara tak langsung, ia juga menjejaskan peluang Malaysia (ASIA) di dalam memajukan negara kita. Sebagai contoh, the Westerners are afraid to fly and visit Malaysia sebab takut akan pertelingkahan yang mungkin berlaku. They usually expect the unexpected. So, the unexpected would something yang bad la kan. It might happen but lets pray its not okay?

Well, aku sedikit pening sekarang mungkin sebab aku tak tidur petang kot. oh no no no.. cannot tidur petang or mungkin aku pening sebab membincangkan perkara yang agak berat ini? Well, mungkin. With that.. aku undurkan diri aku buat seketika dan...

Assalamualaikum WBT

p/s: Semoga berjumpa lagi.

No comments:

Post a Comment