Nuffnang Ads

Monday, September 17, 2012

Sesal Dulu Pendapatan, Sesal Kemudian Tak Berguna.

Petang semua...

Ni semua mesti duduk tengah menonton Mara Clara kat TV3 kan? Aku pun tengok gak tadi tapi perasaan benci terhadap si Gary tu meluap2...huh! hahahha....

Tapi aku bukan nak cerita fasal Mara Clara tapi aku nak cerita fasal penyembur racun serangga. Ala yang kita guna untuk mematikan semut, nyamuk bagai tu la... got the picture kan? Kalau dapat bagus! aku tadi tengok la iklan dia, kita semua tahu kan, iklan memang digunakan untuk membuatkan bakal pembeli, pembeli, sesiapa yang menonton iklan tersebut untuk mungkin membeli sesuatu produk tersebut kan? Mungkin..*banyak betul kemungkinan dalam aku punya entries aku yang lepas ni...hurrmm....


Okay... memandangkan aku dah tengok iklan satu brand untuk penyembut racun serangga ni, ada satu je comment aku, jangan buat apa yang tertera kat iklan tersebut! sebab apa? Dalam iklan tu, model tu sembur menghala ke atas, contoh ke syiling dan langsir namun! apa yang tertera kat botol tu, "Jangan sembur ke atas" kan? Itu akan mengkonfiuskan pembeli kan? Tapi alhamdulillah, walaupun iklan tu melakukan sesuatu yang bangang namun tetap semua pembeli tak buat macam dalam tv tu buat.. huh! sedih aku tengok. Iya la..bukan apa..cuba kalau kanak-kanak yang tengok iklan tu, pastu dia amik penyembur tu, then, dia sembur? mesti sesak nafas budak tu kan? Mati lak.. kalau cakap macamni memang "Eh, tak masuk akal langsung!", tapi bila dah kena "Ya Allah.. kenapa la aku tak dengar cakap dia dulu". Boleh macamtu? berhati-hati okay? bukan susah pun nak buat kan? letak botol tu tinggi2.. senang.. tima nak guna je guna.. time tak guna, letak atas almari..

Tapi apa-apa pun, isikan petang anda dengan perkara-perkara yang best okay? 

Assalamualaikum WBT

p/s: Hujan kat Bentong ni, sejuk lak tu... sedap tidur. *tidur best apa..hahaha

No comments:

Post a Comment