Nuffnang Ads

Wednesday, October 31, 2012

Ikan Lampam Jawa Bakar Dengan Daun Kunyit.

Salam, Hi...

Sekali lagi kita bertemu, so, sekarang seperti yang telah saya janjikan, saya akan memaparkan gambar yang saya tangkap sebaik sahaja Ikan Lampam Jawa Bakar Dengan Daun Kunyit itu masak. Hehe..
Anda mahu tengok? Ini dia.



Resepi :

Dua ekor Ikan Lampam Jawa
Kunyit hidup (di tumbuk hancur)
Garam
Daun Kunyit
3 asam keping

Cara-cara:

Lumurkan ikan lampam jawa dengan kunyit yang telah ditumbuk berserta garam. Lumur sehingga semua badan ikan kena kunyit. Isikan perut ikan dalam asam keping. Bungkuskan ikan dengan daun kunyit dan bakarnya sehingga masak.

*boleh bakar dalam pan. Lebih senang nak masak. Hehe..

See, tengok tu? hehe.. seronok kan? Memang sedap pun, nak2 pulak kalau makan dengan nasi panas dan time hujan. Memang best! saya suka. Hehe..

Assalamualaikum WBT

p/s: When I am bored, I watched "Yale Gets Better"

3 comments:

  1. Lama tak makan ikan mwehehe! Thx for your positive comment on my essay recently! :) Have a nice day dear friend.

    ReplyDelete
  2. Liselle MonCherie : Thank you too for commenting on my blog here. Ur welcome.

    ReplyDelete
  3. Lama x buat ikan bakar.......mcm sedap jer.

    ReplyDelete