Nuffnang Ads

Monday, December 10, 2012

Carilah rezeki yang halal.

Assalamualaikum WBT,

When we think that there is no one wants to help us, think again, Allah would always be there for us. He offers the best help ever. He has been helping Muslims.

Banyakkan perkara yang kita akan tempuh dalam dunia ini. Ada yang susah, ada yang senang dan ada juga yang menjadikan kita lemah dan ada juga yang menjadikan kita lebih kuat dalam menangani setiap permasalahan. Setiap orang disertakan di dalam hidupnya masalah. Ada yang berat dan ada juga yang ringan jalan penyelesaiannya.
Apa-apa pun, janganlah kita berdengki dengan kejayaan orang lain dan janganlah kita tidak menepati janji, sesungguhnya, kita sendiri akan rugi. Jangan, jangan dan jangan. Carilah rezeki yang halal. Ada kawan ingin menolong kita, itu sudah cukup baik dan bersyukurlah dengan apa yang ada. Dan! Berusahalah dalam memberikan yang terbaik. Niat baik, niat baik dan insyaAllah, baiklah pengakhirannya.

Janganlah kita berdengki. Jangan berdengki dan janganlah berdengki.

Ingat itu. Carilah rezeki yang halal, kerana yang halal itu berkat.

Assalamualaikum WBT

p/s: muhasabah diri.

3 comments:

  1. agreed!! mestilah setuju kan.. xpayahlah nak dengki, jadikan pemangkin utk turut sama berjaya.. Insyaallah bila kita berusaha n tawakal pada jalan yg betul mesti berjaya.. :))

    ReplyDelete
  2. Betul tu kak wan Afzan. Terima kasih sebab komen.

    ReplyDelete
  3. assalaamualaikum. dapatkan free domain by joining this ga. free domain for all participants. no winners will be selected. all will get!!! :D

    mujadafewa.blogspot.com/2012/12/giveaway-free-domain-for-all.html

    ReplyDelete