Nuffnang Ads

Saturday, February 2, 2013

Bukan Nak Riak Laaa...

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua?

Alhamdulillah, pada pagi tadi mak, ayah dan saya telah menghadiri kursus haji, bukan niat nak riak ataupun berbangga cuma ingin menyatakan kesyukuran hati dan supaya pembaca semua juga tergerak hati untuk, mungkin sama-sama berkursus, apa salahnya kan? Persediaan di masa muda, insyaAllah, jikalau diberikan peluang, boleh mengerjakan ibadah haji di usia muda, bukan apa, pada waktu sekarang, kuota haji kan tetap, dah yang nak pergi haji ramai, dengar ceritanya, bagi sesiapa yang mendaftar sekarang, mungkin pada tahun 2060++ nanti baru dapat mengerjakan ibadah haji, jadi, kita ada masa lebih kurang 40 - 50 tahun dalam memantapkan iman dan menelaah segalanya, Tak begitu? kan?

Mungkin ada yang beranggapan, "eh! haji? alaa, muda lagi lah.. enjoy dulu". Entah lah, itu pendapat masing-masing, pada saya, enjoy2 juga, tapi takkanlah sampai lupa agama. kan? Tak salah nak dengar lagu English ke, berhiburan sedikit, tapi berpada-pada lah, janganlah sampai taksub kan? Saya akui, saya pun dengar lagu, tengok cerita, fashion show bagai, saya tengok, tapi takde la sampai taksub, okay?

Eh, ni saya ada gambar yang saya jumpa dalam camera saya tadi.. ini dia. Mereka ini adalah cikgu2 di Giat Mara Raub, yang satu tu adalah Cikgu Bob (Cikgu Bakery) dan lagi satu adalah Cikgu Izam (Cikgu Jahitan), saya memang agak rapat ngn cikgu Izam, ala2 bestfriends gitu... hahaha...


haaa. tengok tu.. siap main pisau lagi..hahaha..

Assalamualaikum WBT

p/s: macamtu lah.. hahaha

No comments:

Post a Comment