Nuffnang Ads

Monday, March 25, 2013

Gambar Masa Kecik.

Assalamualaikum WBT,

Saya kan, dulu takde camera cecanggih ni, ada gambar masa dulu pun kita bagus dah, saya kan, kalau gambar dulu-dulu adalah lah beberapa je, tak sampai 50 keping pun. Kadang-kadang jeles dengan orang lain, bukan apa, bila dorang tanya, "Eh, ko ada tak gambar masa kecil-kecil dulu, aku ada, nak tengok, jap eh aku amik"...5 minit kemudian, "haaaa.. ni dia!", amik kau, satu kotak penuh gambar masa kecik.

Saya? Tak banyak pun saya ada untuk jadikan documented memories, yang ada pun sikit je, itu lah yang saya cherish. So, buat masa sekarang ni, saya ada dah nak camera digital, makanya, setiap kali ada apa-apa, saya akan cuba untuk mengambil gambar dan cuba untuk tangkap sebanyak mungkin gambar untuk jadikan simpanan di masa hadapan. Biar pun hanya camera digital, tetap saya berpuas hati dengan camera tersebut, saya suka hasilnya, tambahan pulak editing process, lagilah bertambah sukanya saya. hehehe...


Iya lah, sesetengah orang guna Instagram untuk jadikan tempat simpan gambar, takpe, nanti saya akan buat satu account Instagram then, saya akan amik gambar dan letakkan dalam Instagram. Hehehe... Jangan tak follow yer nanti...*boleh lak.. belum ada lagi gadgetnya...

Tapi takpe, kebanyakkan memori lalu diletakkan ke dalam storage yang paling besar dan canggih, iaitu otak saya. Saya masih ingat memori-memori lalu yang saya sendiri lalui.

So, takpe, insyaAllah, lepas ni, saya akan tangkap gambar banyak eyh?

Assalamualaikum WBT

p/s: nak amik gambar banyak2 lah.

No comments:

Post a Comment