Nuffnang Ads

Saturday, March 16, 2013

Kesan Produk Diet Gold D'Herbs!

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua? Ramai berhijrah, alhamdulillah, Tetiba kan? Takpe, ada kaitan lah dengan apa entry saya seterusnya, insyaAllah. Amin.

Okay, aritu saya ada lah post fasal DHerbs yang saya makan tu kan? Kononnya untuk membuang lemak di dalam badan, wow! memang terkesima saya dengan hasilnya. Malas saya nak tunjuk hasilnya, sebab apa? MEMANG TAK MENJADI. Apa salahnya saya tidak tau, memang pada mulanya saya sungguh berkeyakinan bahawa produk D'Herbs ini akan menjadi terhadap saya dan maaf cakap, saya juga dulu pernah cuba produk lain, tapi tidak menjadi. 

So, saya buka minda, buka hati untuk cuba produk D'Herbs yang begitu meyakinkan hati saya untuk mencubanya. Ketika membeli produk itu, saya terus membeli dua kotak, kotak pertama, pada minggu pertama, katanya kalau badan macam saya, jelas melebihi 100kg, saya kena makan dua scahets sehari, iaitu 1 pada pagi, dan satu lagi pada petang. Okay, saya makan dan cuba, pada minggu pertama, pada paginya saya makan dan di tengahari, saya berasa sakit perut dan saya mengalami cirit birit, dan jika saya makan pada waktu malam, saya akan bangun pada 3-4 pagi untuk ke tandas untuk buang air besar. Itu yang saya lakukan selama 1 minggu dan ada kalanya, saya ke tandas berkali-kali sebab sakit perutnya banyak kali.

Selepas seminggu, saya timbang *maaf, saya takdelah buat documentation ke apa, officially lah, takde, cuma, bila saya timbang, masih tiada apa-apa berat yang berkurangan, tapi  memandangkan ada lagi satu kotak, saya teruskan juga, tetapi kurangkan pengambilan sebab saya belajar dan susah untuk saya ke tandas. So, saya makan 1 sachet sahaja di sebelah petang. Dan saya masih mengalami sakit perut pada pukul 3-4 pagi, dan kalanya, saya kekurangan air. Jadi, pada sachet yang terakhir, saya mengambil keputusan untuk tidak menyambung pengambilan, cukuplah sahaja dengan apa yang sudah. Saya tidak menyambungnya. jumlah duit yang saya habis untuk dua kotak adalah RM 65++ lebih kuranglah, saya pun tak pasti sebab sudah agak lama, pengambilan produk ini tidak sampai 1 bulan pun.

Saya menyedari bahawa ia tidak memberikan kesan kepada saya setelah minggu pertama berakhir tetapi saya meneruskan pengambilan untuk habiskan 1 kotak lagi dan akhirnya, sampai sekarang saya tidak makan produk tersebut.

Bagi para bakal pelanggan D'Herbs, saya tidak menghalang anda semua untuk mencuba produk ini, tetapi, cuba dapatkan nasibat doktor terlebih dahulu, tidak pun pergilah ke kiosk-kiosk D'Herbs yang betul-betul menawarkan khidmat pelanggan yang baik, maksudnya, makan berapa kali, kena minum air berapa banyak, dan sebagainya. Mungkin silap saya sebab tidak pergi ke kiosk utama mereka di Kuala Lumpur sana, dan saya akui penerangan yang diberikan oleh kiosk yang saya pergi adalah tidak memuaskan, namun, atas perasan ingin mencuba, saya cuba dan tidak mendapat hasil yang saya inginkan.

So, itu lah saya pengalaman saya dengan produk D'Herbs ini, kepada semua yang ingin mencuba, saya persilakanlah, tetapi cuba dahulu dapatkan nasihat mereka okay?

Assalamualaikum WBT

p/s: Bukan berunsur cuba menjatuhkan syarikat D'Herbs cuma sekadar berkongsi pengalaman.

84 comments:

  1. mungkin perlu mkn lebih lama lagi?

    ReplyDelete
  2. Sy dah serik guna produk menguruskan badan nie. Tak tahan nak pergi toilet berulangkali. Macam2 produk, sampai kita confuse dah.

    Sudahnye sy buat atkins diet je. Alhamdulillah ada penurunan. Sekurangnya2 tak perlu buang duit beli produk kuruskan badan ... tapi tak kurus2.


    ReplyDelete
  3. kak WC : mungkin tapi saya tak nak bazirkan duit saya dah.

    ReplyDelete
  4. Cik Kamoo : kan, itu lah, apa? DIet atkins? apa tu?

    ReplyDelete
  5. Google pasal diet gold n singgah at ur blog..i wish i red ur post before..yup!! saya bru je bli.. Bkan 2 tpi 3 kotak.. 1st time cba produk diet cam nii.. Bru habiskn 1 kotak n tiada perubahan berat even bnyak kli date ngan abang TANdas.. :'( Xnk mmbazir,so i akn habiskn kesemua kotak ni.. ~juz bkongsi pngalmn saya~

    ReplyDelete
  6. Aj Naurah : Maaflah sebab lambat balas... itu lah kan.. bukan senang kan nak kurus.. tapi takpe lah. kita cuba cara lama.. exercise.

    ReplyDelete
  7. salam awak , saya dah gunakan d'herbs diet gold ni dah dua kotak dah. berat saya 107kg skang 103kg. untuk pengetahuan awak, sepanjang 2 kotak saya guna ni, saya tak bersenam dan masih makan disorder dan dia masih membakar lemak saya sehingga dapat menurunkan 5kg untuk 20hari tanpa bersenam dan diet. :) ,

    ReplyDelete
  8. Syed Muhd ADiB : mungkin badan awak mampu menerima perubahan tersebut kot, atau mungkin, produk tersebut serasi dengan awak mungkin tidak serasi dengan saya. Apa-apa pun, tahniah!!

    ReplyDelete
  9. Maybe sbb awat xminum byk air kosong kot....

    ReplyDelete
  10. Maybe sbb awat xminum byk air kosong kot....

    ReplyDelete
  11. Kt kna control pemakanan. Mlm slpas pukul 8 klau blh jngan mkn. Ada ambk lotion makbul munajat tak?Diet gold cuma buang yg d dlm bdn kt (mkanan yg kt mkn shari2) lotion membntu mbkar lemak dr luar. Jngan hnya amlkn skali 2 je. Hormon dlm bdn manusia x sma. Jd p'bezaan penerimaan suatu prodk tu dlm bdn kt pun b'beza. Jd tak heran la klau ada yg lmbt @ cepat mndpat keputusan ssuatu perubhan. Minum air pun kena cukup. Skurang2nya 2-3 liter sehari. ini cuma kajian sya sndri yg sya buat slma 3 thun ni. Jd kpda pembca lain. Truskan usaha ok. ;-)

    ReplyDelete
  12. Kt kna control pemakanan. Mlm slpas pukul 8 klau blh jngan mkn. Ada ambk lotion makbul munajat tak?Diet gold cuma buang yg d dlm bdn kt (mkanan yg kt mkn shari2) lotion membntu mbkar lemak dr luar. Jngan hnya amlkn skali 2 je. Hormon dlm bdn manusia x sma. Jd p'bezaan penerimaan suatu prodk tu dlm bdn kt pun b'beza. Jd tak heran la klau ada yg lmbt @ cepat mndpat keputusan ssuatu perubhan. Minum air pun kena cukup. Skurang2nya 2-3 liter sehari. ini cuma kajian sya sndri yg sya buat slma 3 thun ni. Jd kpda pembca lain. Truskan usaha ok. ;-)

    ReplyDelete
  13. saya dag makan 3 kotak..turun jugakla dlam 3kg..tapi masalahnya period saya terganggu...kenapa ye..skrg ni saya stop dulu..

    ReplyDelete
  14. saya dag makan 3 kotak..turun jugakla dlam 3kg..tapi masalahnya period saya terganggu...kenapa ye..skrg ni saya stop dulu..

    ReplyDelete
  15. siti shariff : mungkin la agaknya..

    ReplyDelete
  16. siti shariff : mungkin la agaknya..

    ReplyDelete
  17. Nurfazila Abd Rahim : oh..okay..thanks atas comment.

    ReplyDelete
  18. Aizura: haa.. itu lah yang ditakutkan kan.. kalau camtu.. pegi jumpa dr pakar sakit puan.. takut apa2 je nanti.. bahaya.

    ReplyDelete
  19. buat pengetahuan awk sy bru minum 5 sachet n konon nye nk tgk bkesan atau tidak..emm ye sy amat tkejut sekali..berat sy turun 5kg..so mmg berbaloi n bkesan utk sy..

    ReplyDelete
  20. Kebarangkalian berkesan tu bpe peratus ?

    ReplyDelete
  21. Baru beli 3 kotak ni.. Acaner nak abiskan.. Hari pertama x rase pape. Hari kedua minum, perot berkocak2.. Aduh x tahan.. Smpai bile prot jadi ce gini??

    ReplyDelete
  22. Seramm bce rintihan awk ni... Huhu

    ReplyDelete
  23. Anon 4.22pm : mungkin metabolisma awak bagus kot. tahniah.

    ReplyDelete
  24. Anon 10:10 AM: kebarangkalian apa?

    ReplyDelete
  25. Nor Rina : sakit perut tu sebenarnya sampai u habis makan lah, kalau u makan pagi, tengahari u sakit perut. bayangkan kalau u kerja? huhuhu...

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum & salam sejahtera kpd tuan tanah dan yang lain...

    terkejut gak dgn information awk.. actually, sy gak pengguna dherb-diet gold.. sy try guna kira2 12 sept lps.. and sekarang dah turun lebih kurang 4kg... ok gak.. b4 ni sy guna double slim up(sama ja rasa cam diet gold ni, tp ain skit)...xda kesan.. tp alhamdulillah bila guna diet gold ni ada juga perubahan dan kawan ada tegur perut & peha sedikit mengecil... sy xda la exercise sangat just buat sit-up ja... then sy cuma control makan.. sy akan breakfast everyday(sbb penting utk bekalkan tenanga, lunch around 12-3pm, then dinner b4 8pm... sy juga cuba elak makan nasi, sy makan roti yg tgi protein, bihun atau sup utk dinner... and for information, arini baru 19sachet sy guna.. sy juga student and sy amal minum diet gold ni b4 jam 8pm.. sbb xnak ganggu waktu kuliah sy :) apa2 pun, saya rasa tindakbalas apa2 produk terhadap seseorg adalah xsama.. mmg sy agak frust bila tgk berat saya pd awal2 xda perubahan, tp sekarang sy cuba berazam utk turunkan lg berat sy hingga ke tahap yg ideal! apa2 pun sy wish good luck pd sesiapa yg ingin mencuba, suplem cam ni sekadar blh bantu.. nak kesan efektif kita boleh cuba amal diet pemakanan yang sihat..

    sekian :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nissa nissa :sebenarnya kalori roti bersamaan dengan nasi sepinggan.jadi kalau kamu roti pun lebih kurang kamu makan nasi.kalau tak percaya tanya kepada yang pakar makanan kesihatan.

      Delete
  27. Nissa Nissa. : terima kasih sebab komen dan memberikan nasihat yang baik, saya dah tak amik menda tu semua...sekarang saya hanya diet dan kontrol makan, alhamdulillah, slow2

    ReplyDelete
  28. Sy br je guna produk ni brt saya trn 8 kilo.sy ni jenis ssh trn berat dsh cuba mcm2 cara.mmg perut memulas tapi masa nak gi toilet je dia sakit lps hbs buang tak skt dah.sy dah mnm 4 kotak tak diet pun mkn still 3 kali sehari.tapi brt turun lps stop pun brt tak naik.

    ReplyDelete
  29. cik Anon : saya bukan nak skeptikal lah kan.. kadang-kadang ada je yang dari pihak sesebuah syarikat yang menulis perkara-perkara manis untuk menaikkan imej syarikat yang mungkin telah tercalar. Tapi, kalau cik Anon hilang weights bagus lah... tahniah.

    ReplyDelete
  30. Sy mcm na try..tp was2 la bce comen .. bantu sy pls???

    ReplyDelete
  31. Mcm mne ngn hasil dye ekh...boleh dapt hasil dlm bpe hari???

    ReplyDelete
  32. Noor Fazilinah : okay, camni, seperti mana yang saya tulis, kita kena rujuk kepada doktor mereka yang pakar dalam nutrisi ni, sebab ia membabitkan pemakanan, lagipun, makanan kesihatan ni memang boleh amik tapi tu lah, kadang-kadang berkesan, kadang-kadang tak berkesan, so, you better tanya kepada mereka yang lebih mengetahui, okay? thanks komen...

    ReplyDelete
  33. Nad baru start makan semalam.. dan betul la.... sakit perot teramatlah sangat.. so perlu diteruskan atau stop :( uwaa.. so sad n seram plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Misz Nadea : iyaa lah, kalau tak sanggup nak continue... berenti je, tapi sayangkan? beli mahal, takkan nak membazir je.. makan je lah...

      Delete
  34. betul sy pun da 3 bulan amek diet gold tp berat masih tahap yg sama 105 .... da macam2 cuba tpi duit je yg habis now cadang nk buat cara manual iaitu jogging or ke gym

    ReplyDelete
    Replies
    1. Megat Azizan : Oh, lagi lama 3 bulan minumnya, well, mungkin kena cuba cara lain kot.. kan? Takpe, keep jogging..

      Delete
  35. assalamualaikum....saya juga pegguna produk ni...saya mengaku dah pkai 2 kotak ...alhamduliilah dlu berat sya 61 kg skrg dah 55kg....tp ikutkan berat ideal sya 52...sya rsa tindak blas adlah berlainan mgikut individu msing2...cuma bagi yg baru berjinak2 mggunakan nya jgn cpt ptus asa sbb sy dlu mula2 pkai mmg xda kesan cuma asyik nk buang air besar n tkut nk mkn bnyk t lg bnyak kual..tp parents and kwn2 bnyk bg skongan dan alhamduliilah sya berjya skrg sy dah boleh pakai bju kebya sya 2 thun lpas dan dpt mmbeli bju yg cntik2 tnpa rsa ketat...sya syorkan juga pkai losyen skali tp jgn sapu bnyk sgt sbb pnas tku kna kesan lain,,,,yg pnting skali kna ad kyakinan diri dan jgn cpat give up...ok....assalamualaikum

    ReplyDelete
  36. assalamualaikum....saya juga pegguna produk ni...saya mengaku dah pkai 2 kotak ...alhamduliilah dlu berat sya 61 kg skrg dah 55kg....tp ikutkan berat ideal sya 52...sya rsa tindak blas adlah berlainan mgikut individu msing2...cuma bagi yg baru berjinak2 mggunakan nya jgn cpt ptus asa sbb sy dlu mula2 pkai mmg xda kesan cuma asyik nk buang air besar n tkut nk mkn bnyk t lg bnyak kual..tp parents and kwn2 bnyk bg skongan dan alhamduliilah sya berjya skrg sy dah boleh pakai bju kebya sya 2 thun lpas dan dpt mmbeli bju yg cntik2 tnpa rsa ketat...sya syorkan juga pkai losyen skali tp jgn sapu bnyk sgt sbb pnas tku kna kesan lain,,,,yg pnting skali kna ad kyakinan diri dan jgn cpat give up...ok....assalamualaikum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah..tahniah.. bagus2... tahniah...

      Delete
  37. mule2 minum sedap...tpi bile da hbis minum ase mcm nk muntah.....sebb tu stop minum....ta suke rase nye..ade lgy 4 paket..aiyooo..acaner nk abeskn tuuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh..sampai muntah bagai.. cepatlah kurusnya... hahaha

      Delete
  38. I dah cuba minum tak sampai seminggu, mmg penat selepas 7 jam minum berry 2 3 kali.... Tapikan dah ada nampak penyusutan sikit, happy sesangat, ingat nak teruskan lah sbb dah puas guna mcm2 tapi tak berkesan... Dherbs not bad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah saya ucapkan sebab dapat mengurangkan berat badan dengan bantuan Dherbs, mungkin saya tak boleh kot and terbukti saya tak menjadi menggunakan produk Dherbs apa pun, saya ucapkan tahniah sekali lagi! tahniah!!

      Delete
  39. Minum teh herba orang kampung lagi berkesan dan confident. Saya try pasal tengok makcik saya minum. Sampai sekarang berat saya maintain 50kg je.

    ReplyDelete
  40. Minum teh herba orang kampung lagi berkesan. Saya minum pasal tengok makcik saya minum dan slim. Skrg ni berat saya maintain 50 kg je.

    ReplyDelete
  41. Minum teh herba orang kampung lagi berkesan dan confident. Saya try pasal tengok makcik saya minum. Sampai sekarang berat saya maintain 50kg je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. umi : saya dengar after stop minum teh herba berat badan naik mendadak.. betul ke?

      Delete
  42. Yeses betul dherbs diet gold ni lps.minum tggu je mesti sakit perut .. Esok saya nak try beli satu kotak..masa tu ambil yg mak.menakan....ihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betuk tu kiki... ia amik masa 5-7 hours untuk sakit perut... huhuh... tapi seronok, perut rasa selesa.

      Delete
  43. Mcm mna nk cek ketulenan produk d'herb? Mohon pencerahan

    ReplyDelete
  44. Mcm mne nk check ketulenan produk d'herb? Mohon pencerahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketulenan? entah la.. itu kena check dengan kementerian dalam negeri dan hal ehwal pengguna lah kot.. takpun, call the Dherbs head quaters, takpun, order terus dengan Dato Ariff, senang.

      Delete
    2. Alaaa...sy bru rse nk cuba...tp ble da bce ni mcm tkut lar pulak..bert sy ni sush nk trun..bhgn kaki..pggg ok ckit..da mcm2 produk sy da try sblm ni..de jugak yg nmpk ok ckt..tp arge die mhl lar..kena cekik ckt tok beli..

      Delete
  45. Alaaa...sy bru rse nk cuba...tp ble da bce ni mcm tkut lar pulak..bert sy ni sush nk trun..bhgn kaki..pggg ok ckit..da mcm2 produk sy da try sblm ni..de jugak yg nmpk ok ckt..tp arge die mhl lar..kena cekik ckt tok beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. are-in : jangan macamtu. cuba dulu, tapi sebelum membeli, elok call dulu D'herbs dan dapatkan nasihat dorang tentang berapa banyak paket kena minum dan berapa yang perlu sebab untuk berat badan yang berbeza, lain pengambilannya. Jadi, jangan takut, ramai jugak testimoni yang berjaya, okay?

      Delete
  46. Salam...
    pendapat saya tak ada produk yang kurang bagus dipasaran...semua ada kelebihan masing-masing.. cuma kita sebagai pengguna nak kena bijak membuat pilihan...dan nak kena ambil tahu tentang pemakanan....tak guna ambil produk pelangsing kalau makan main sumbat je...nak kena ambil tahu tentang kemasukan dan pengeluaran. Kemasukan maknanya makanan yang dimakan...pengeluaran adalah cara kita bakar lemak atau menggunakan tenaga yang kita ambil dari makanan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, memang takde produk bagus dipasaran sebab kita tak tau samaada ia terbaik untuk kita ataupun tidak. Pokok pangkal, kalau hendak mencuba mungkin boleh, tapi jangan bergantung kepadanya... itu sahaja..

      Delete
  47. Salam Cu..heheh
    Tok ketom dah Try n Alhamdulilah berat tok Ketom kurang 5KG
    Tok ni kategori Gebu2 apam gitu ha
    cepat susut cepat naik heheh
    tok amalkan senaman & jogging tiap2 minggu & Tok byk minum air masak..
    Lau badan cam tok ni mmg cepat naik cepat turun
    So Far mgm D'Herbs berkesan tuk Tok
    TerLajak Kurus heheh
    Cu cuba ye minum air masak byk2 n bersenam..
    InsyaALLAH brjaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi Onyang De Ketom, kemain lagi... hahaha.. bagusla kalau turun... alhamdulillah...

      Delete
  48. Sy dulu ambik 3kotak pun x nmpk sgt kesan,tp sy truskan lg,maybe dah lbh 10kotak kot..minum diet gold ni selepas mkn..byk minum air kosong..jaga mkn..exercise..so far dah krg 5kg n paha,pinggang,perut dah mengecil ckit..biar lmbt nmpk hasil,janji ari2 toksin,minyak dlm badan keluar

    ReplyDelete
    Replies
    1. turun 5 kg? Alhamdulillah... tahniah!!!

      Delete
  49. Sy jugak amik dietgold ni.sy 58kg trun 50kg.niat asal nk kempiskan perut sbb nmpk kedepan x pdn dgn bdn.tu smua sbb ske mkn mlm.mkn nasik je.so lpas amik.sy x mkn mlm dan rajin buat sit up dan pump up.dh trun kg smbil dpt perut mcm model dah.see,consistency tu pnting.sy nk mkn pun sy kira kalori. Kdg kdg klau craving sngt..sy mnum je la dietgold tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah!!! turun 50 kg...now? Tinggal 8 kg je ke? ini satu berita yang amat mengejutkan....!! tahniah!!!

      Delete
  50. Assalamualaikum, sy bru beli smlm.. sy harap ia mnjdi dan membuahkan hasil pd berat badan sy.. lg pun, skrg sedang cuti sem..jdi tak de mslh lh kot utk ulang alik ke toilet.. harap tandas umh tak berkecah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah... baguslah kalau dapat menurunkan berat badan dengan menggunakan produk D'Herbs ni...tahniah!!!

      Delete
  51. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  52. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  53. Saya jual n guna..Wassap 0134128606 klu nak cuba .huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah wah wah... siap promot lagi... dek, kalau orang nak cari, takpayh letak number awak kat sini.. ?

      Delete
  54. Hai pengomen2, sy nasihatkan klu nk kuruskan bdn ubah cara hidup,aktif n amalkan pemakanan sihat, tak susah pon, sy turun 20kg dlm 2tahun guna cara manual, skaramg ada byk sumber tempatan boleh rujuk berbanding zmn sy kena study dr buku omputeh, skang korg boleh join jk1m ngn kevin zahri atau follow blog sususejat..di mana ada kemahuan disitu ada jalan..peace

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..saya sangat setuju... wahai wanita bertudung hitam...nama awak sangat menakutkan...tukarlah.. haha..tapi memang betul tu, ikut JK1M tu memang program yang bagus....

      Delete
  55. taun lepas ada juga guna diet gold d'herb ni ... banyak kotak jugak la habis... dalam 4 @ 5 bulan jugak la nak turun 5kilo... tapi kotak yang ke 5 saya makan... dah jadi lain plak, bila buang air besar keluar darah, rasa pedih dalam perut... trus stop hampir stengah taun guna produk kuruskan badan... lepas tu dalam bulan disember 2014 saya try produk #shaklee... alhamdulillah dari berat 70kg dah turun 60kg... dalam tempoh 3 bulan...

    ReplyDelete
  56. taun lepas ada juga guna diet gold d'herb ni ... banyak kotak jugak la habis... dalam 4 @ 5 bulan jugak la nak turun 5kilo... tapi kotak yang ke 5 saya makan... dah jadi lain plak, bila buang air besar keluar darah, rasa pedih dalam perut... trus stop hampir stengah taun guna produk kuruskan badan... lepas tu dalam bulan disember 2014 saya try produk #shaklee... alhamdulillah dari berat 70kg dah turun 60kg... dalam tempoh 3 bulan...

    ReplyDelete
  57. Diet atkin jer.. Google atkin malaysia

    ReplyDelete
  58. assalamualaikum. saye baru je guna produk d'herbs ni. nak bagitau kalau korang guna Diet Gold je memang tak nampak kesan. korang kena guna sekali krim panas munajat D'herbs. dulu berat badan saye 85.5kg. Alhamdulillah, baru 4 minggu guna 2 produk ni berat saye turun 40kg.

    ReplyDelete
  59. Mngkn badan awak bnyk toksin kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macamne kita nak kesan toksin dalm badan tu? saya cuba jugak air detox..tapi mcm tak jdik je...

      Delete
  60. detox tu utk buang toksik dalam bdn. dalam masa yg sama dia akan aktifkan metabolisme bdn kita. nak harapkan tu saja mmg xleh kurus kena sekalikan dgn eksesais dan diet seimbang
    ada org diet dan exercise xjalan jgk sbb metabolisme atau hormon kurang boleh cuba produk detox xkira lah jenama apa.
    ingat ye. nama pon detox. jd pd org yg gemok sbb toksin mmg akan nampak perubahan drastik. pd yg gemok sbb lemak dsbg mmg xleh berharap pd detox sj
    sbb tu org kata kesan bergantung kpd individu
    and yes, kalau kita diet berlebihan peruod kita akan terganggu, rambut akan luruh, muka akan kusam xda glow
    apapun perlu di buat dgn wasatiah.
    diet atkins sy dh buat semasa tahun 1992 lagi. mmg berat bdn turun 14kg, pinggang dr 36 jd 30 masa tu darjah enam. tapi lepas tu dia akan crave for karbohidrat balik. mana ada org leh hidup dgn diet atkins selama lamanya. mmg xboleh. nak tahan lama mana xmakan nasi? setahun? dua tahun? sy 5 tahun lama2 mesti nak makan nasi jgk dan akan jd reverse effect balik

    apapun cara kita perlu seimbang, detox pn perlu tp jgn nergantung seratus peratus pd detox shj. pd yg berjaya hanya dgn makan detox tahniah. tapi majoriti perlu gabungan eksesais dan diet seimbang utk maintain berat bdn ideal (at least takmola tua tua sakit).

    sekian dr pendapat org yg pernah terlajak gemok dan kurus. mcm belon.

    sy ucapkan pd semua. hati mau kental. eksais yg utama. free pn free. gudluck��

    ReplyDelete
  61. detox tu utk buang toksik dalam bdn. dalam masa yg sama dia akan aktifkan metabolisme bdn kita. nak harapkan tu saja mmg xleh kurus kena sekalikan dgn eksesais dan diet seimbang
    ada org diet dan exercise xjalan jgk sbb metabolisme atau hormon kurang boleh cuba produk detox xkira lah jenama apa.
    ingat ye. nama pon detox. jd pd org yg gemok sbb toksin mmg akan nampak perubahan drastik. pd yg gemok sbb lemak dsbg mmg xleh berharap pd detox sj
    sbb tu org kata kesan bergantung kpd individu
    and yes, kalau kita diet berlebihan peruod kita akan terganggu, rambut akan luruh, muka akan kusam xda glow
    apapun perlu di buat dgn wasatiah.
    diet atkins sy dh buat semasa tahun 1992 lagi. mmg berat bdn turun 14kg, pinggang dr 36 jd 30 masa tu darjah enam. tapi lepas tu dia akan crave for karbohidrat balik. mana ada org leh hidup dgn diet atkins selama lamanya. mmg xboleh. nak tahan lama mana xmakan nasi? setahun? dua tahun? sy 5 tahun lama2 mesti nak makan nasi jgk dan akan jd reverse effect balik

    apapun cara kita perlu seimbang, detox pn perlu tp jgn nergantung seratus peratus pd detox shj. pd yg berjaya hanya dgn makan detox tahniah. tapi majoriti perlu gabungan eksesais dan diet seimbang utk maintain berat bdn ideal (at least takmola tua tua sakit).

    sekian dr pendapat org yg pernah terlajak gemok dan kurus. mcm belon.

    sy ucapkan pd semua. hati mau kental. eksais yg utama. free pn free. gudluck��

    ReplyDelete
  62. Slm..sy sgt bermslh brt bdn,byk da try prodc lain..ada yg mahal ada yg mura. Smua x bjya. Satu hri bjalan ke beauty shop,ternmpk diet gold plus trus nk bli sb nmpk slogn terlajak lariss..semcm hbat tgok. Hri 1 mnum da,da stat ke tdas. Sbelum ni,sy ada msl pbuangn air bsr,kdg smp 4 hri tu x buang, tp dgn prodc ni..hri2 sy buang sekurang2nya 4-5x sehri, sejak tu bdn rsa segar,ringan dn selesa. Yg tkejutnya lps 1 mgg mnum,perut buncit sy da nmpk mengempis. Mgg ke2,lengan,dada dn bhg perut semkin mgecil. Bila tbg,alangkh tkejutnya..loss 4.8kg dgn 2 kotak tu. Sejak tu,sy amalkn prodc ni..sb brt sy 75kg ke atasmsy ambi 2x sehri,pg dn mlm. Nmun,sy jg mgamalkn diet..kontrol mknn bkalori tgi x spt sbelumnya,main mkn ja. So,sekrg sy amat bpuashti dgn diet gold plus krn mjadikn impian sy jd kystaan,trima kc sgt2...

    ReplyDelete