Nuffnang Ads

Wednesday, March 6, 2013

Tidak Mahu Saya Begini!

Assalamualaikum WBT,

Saya ada terbaca benda ni, baru je lagi. Click Sini.

Terkejut juga dengan apa yang dikeluarkan, bukan apa, memang sebenarnya, jujurnya, saya memang merasa takut dengan apa yang dikhabarkan, Kenapa jadi macamni sebenarnya? Adoiyai, 

"Jangan menyebarkan khabar angin..." kata pemimpin-pemimpin negara, laaa, macamane lah kita tak sebar, kalau kita takut secara tidak langsung, kita akan memperingatkan kepada mereka yang kita sayang kan? Jadi? takkan kita nak biarkan orang yang kita sayang masih tidak tau apa-apa, walaupun mungkin ia hanya khabar angin, masakan pokok bergoyang jikalau tiada angin, Kan? Pernah dengar peribahasa tersebut? 

Ya Allah, saya memang tidak mahu berada di dalam keadaan yang sungguh menakutkan. Ya Allah, memang banyak kerosakan yang kami (manusia) telah lakukan, namun, kehidupan ini adalah seketika. Ampunkanlah dosa-dosa kami, engkau takutkanlah musuh-musuh kami Ya Allah. Sesungguh tidak kami ingin akan benda (perperangan) ini. Segala pertempuran ini adalah perkara dunia, Ya Allah, selamatkanlah aku dengan kaum kerabat ku, Ya Allah.

Amin, Ya Rabbal A'lamin.

Assalamualaikum WBT

p/s: Saya takut....

No comments:

Post a Comment