Nuffnang Ads

Friday, April 26, 2013

Calon Tak Best, SO aku buat undi rosak???

Assalamualaikum WBT,

Entry terakhir sebelum saya tidur, Dah dekat pukul 1 pagi dah ni.. adoiyai..

Tadi saya terjumpa kawan lama, well, tak lah kawan sangat, but I know her lah kan.. saya tanya dia, "Eh, boleh mengundi dah kan?"

Dia jawab,

"A'ah, dah boleh dah, tapi memandangkan aku ni petugas Peti Undi, aku kena mengundi pos lah".

aku,

"Oh,, camtu... bagus lah"

Dia cakap lak

"aku mengundi DUN Dong, ko DUN Batu Talam kan?"

Aku jawab,

"A'ah".

Dia sambung lagi,

"Aku ni tak tau nak pilih siapa sebagai wakil aku, maksudnya, kalau kita mengundi yang salah, kita bersubahat dan berdosa, sebab tabligh tak mengundi, baik aku buat undi rosak daripada mengundi wakil yang tak dapat mewakili aku dari pelbagai sudut".

Aku jawab,

"haa? undi rosak? kalau macamtu, baik tak payah mengundi, duduk je kat rumah".

Dia jawab,

"Kira aku mengundi jugak lah, tapi aku buat undi rosak sebab calon-calon yang ada tak aku tak bersetuju langsung".

Well.. whatever lah, pilih lah calon ko dengan betul, takpun ko kumpul duit sendiri, bertanding atas tiket bebas, nak tengok, ada tak yang 'bodoh' mengundi kau.

Assalamualaikum WBT

p/s: Muda lagi budak tu, anak muda? kepala pening.

2 comments:

  1. kalo jumpa species mcm ni mmg annoying

    ReplyDelete
  2. itu lah.....hahaha..pening kalau jumpa spesis camni,,,jenis syok sendiri.

    ReplyDelete