Nuffnang Ads

Tuesday, May 7, 2013

Anjing pun Makhluk ALLAH!

Assalamualaikum WBT,

Comel tak Kak Ton??? *please.. hahahha. saje je memula entry ni buat lawak sikit, semua tegang je, buat lawak sikit baru loosen up sikit kan. Okay, semalam saya perg ke kedai seorang yang berbangsa cina, selesai membuat pembelian, saya nak masuk ke kereta, tetapi ada anjing besar kat depan kereta tu. Saya pun takut lah kan, iya lah, kalau kucing takpe, ini anjing, saya dah lah ada sejarah yang tidak enak dengan anjing ni. huhuhu. 

Pastu, saya masuk balik ke kedai, dan mintak tolong Uncle tu temankan kitaorang pergi ke kereta. Tanpa banyak cakap, Uncle tu pun tolong temankan dan dia cakap, "takde apa-apa tu anjing, takde usik-usik you". Hehehe.. malas nak cerita lebih-lebih tentang pengalaman kurang enak anjing tu kan. Pastu, saya pun masuk dalam kereta, sebelum masuk, saya said thanks to the Uncle. Thanks Uncle!!

No racism okay. I cuma kalau sesiapa buat jahat kat saya, saya akan balas lah, kalau dorang tak buat jahat, saya okay je. Kan? camtu je sifirnya. Sekarang ni, api-api kecil perkauman sedang dipertiupkan dan dipertikaikan oleh pelabagai pihak, Takut saya. Saya tak nak jadi macam dulu, which you know kan yang bulan dan tahun yang mana. Kan? No need for me to say more right? Tolong lah, berfikirlah, SEMUA, bukan sesuatu kaum sahaja. Semua RAKYAT MALAYSIA ini, berfikirlah, tolong lah!!! Berfikirlah!




Sekarang bercerita fasal makhluk Allah, yang saya cerita tadi kan, anjing tu, ni tadi terbaca pulak satu berita, KLIK SINI . Kenapa lah nak makan dorang, kan banyak lagi makanan lain, PLEASE LAH!!! Ayam, itik, lembu, kerbau, banyak lagi, kenapa nak makan ANJING???? Please! cuba jadi waras sikit! Kalau nak sangat makan sedap, beli ayam, jangan makan lah anjing. Please, walaupun saya tidak boleh memegang anjing, tetapi itu tidak bermaksud saya bersetuju dengan pilihan makan anjing tu. Ya Allah, ya Rabbi. BUkan main banyak lagi makanan lain. 

Assalamualaikum WBT

p/s: Disini anjing adalah binatang haram, tetapi bila di SANA, ia tidak haram, ia juga makhluk ALLAH.

No comments:

Post a Comment