Nuffnang Ads

Monday, May 13, 2013

Masa muda dijadikan rujukan masa tua?

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua? Saya tak berapa nak sihat, badan terasa letih sebab keletihan semalam masih tidak habis. *skema betul ayat saya. hahahaha...

Memandangkan saya terlampau letih..saya nak bawakkan satu perkara, kita sama-sama fikir eyh?

Saya aritu dengar orang cakap, dia cakap,

"Dia tu... masa muda dia, bukan macam sekarang, masa dia muda dulu, vavavah... kemain kau!!"

Nampaklah maksudnya apa kan? hahahaha... In general, ia bermaksud, orang tak tengok apa yang kauorang buat masa sekarang, sebaik mana pun waktu sekarang, jikalau kita jahat atau buat perkara yang jelik di mata orang di ZAMAN MUDA kita, secara tak langsung, apa yang kita buat or berubah untuk masa sekarang, memang tidak guna.

Adakah itu boleh dijadikan reference? Masa muda dijadikan rujukan untuk masa kita tua? Boleh?

Assalamualaikum WBT

p/s: Panas pulak hari ni, keletihan lak saya.

4 comments:

  1. buang yang keruh, ambik yang jernih ;) tak semua manusia tak berubah kan :)

    ReplyDelete
  2. bubble pop : iya lah.. tapi keruh tu tetap berbekas kan...

    ReplyDelete
  3. Masa muda adalah persediaan untuk jalani usia tua. Nanti semua tu akan jadi cermin diri.

    Salam ukhwah.

    ReplyDelete
  4. JunAina : Itu lah.. persediaan masa tua kan... betul jgak.. segalanya memang untuk persediaan masa tua dan maaa mati.

    ReplyDelete