Nuffnang Ads

Monday, May 6, 2013

Sinar Harian, Akhbar Telus Menjadi Pilihan.

Assalamualaikum WBT,

Sudah berakhir. Banyak pengajaran yang boleh diambil oleh banyak pihak. Perbaiki diri, hiasi peribadi! okay?

Okay, memandangkan pilihanraya sudah habis, makanya, kita kembali kepada kehidupan seharian kita. Macam saya hari ni, saya bercuti sebab giat bagi cuti sebab ada beberapa hari aritu, kami telah bekerja keras sangat, sampai pagi, untuk sebuah event. Alhamdulillah. 

Okay baik, kita dalam Malaysia ni, ada banyak surat khabar kan? Antaranya adalah, Berita Harian, Utusan Malaysia, News Strait Times, The Star dan banyak lagi. Tetapi kebanyakan surat khabar yang saya cakap diatas adalah pro kerajaan, jadi ia menulis tentang kebaikan kerajaan, namun, saya sebenarnya lebih suka membaca Sinar Harian, sebab apa? Sebab, pengisian mereka adalah lebih telus dan tidak berpihak kepada sesiapa. Dapat dikatakan bahawa, Sinar Harian adalah satu-satunya akhbar berbahasa Melayu yang berdasarkan kewangan. Bukan cakap diaorang mata duitan, tidak! cuma, mungkin ada prinsip-prinsip mereka, mungkin, siapa menepati bayaran, maka kami akan siarkan. 

Sebab apa, mereka menyiarakan kempen setiap parti yang ada. Ini saya suka. Maaf, jikalau terlalu daring, tapi dimana kebebasan bersuara yang dicanangkan kan? Hehhehe, saya menginginkan Better Nation okay? Stop with bribing and stop misuse of power given by the rakyat. Please, I want better nation and so does everyone. Take note people!

Dah lah, nak hantar makcik saya pulak. 

Assalamualaikum WBT

p/s: lapar.

No comments:

Post a Comment