Nuffnang Ads

Thursday, May 23, 2013

Tolonglah, jangan ingat saya bodoh.

Assalamualaikum WBT,

Memang seronok confronting people and sebenarnya, listening to craps and shits memang seronok, nak-nak lagi, kalau kita tau apa yang those people are talking about kan. Enjoying much. Dramas!!! hahahhaa..

Well, apa-apa pun, kadan-kadang manusia ni pandai dan cuba untuk mempengaruhi kita kan? Macam ahli politik, contoh BN dan PR, dua-dua ingin menang dan tak semua mampu untuk mengaku kesalahan WALAUPUN sudah lama kesalahan disimpan dan diketahui ramai. Kenapa? Sebab sesetengah orang masih mampu bersabar dengan apa yang dilakukan. Tetapi, kalau kita hendak stand di mana-mana side, kita hendaklah jangan menyokong membabi-buta, sebab apa? Sebab kadang-kadang takut ia backfire to us , but all this while we know that orang lain yang buat kesalahan.

Setiap pihak akan cuba untuk menegak benang yang basah. Cuba mencari jalan supaya diri sendiri tidak kelihatan seperti bersalah. Biasa! Itu memang selalu yang dilakukan oleh setiap manusia pada zaman sekarang. Tak payah nak cakap lebih lah. Kadang-kadang, dengan apa yang dilakukan itu pun sudah menunjukkan perihal dan perilaku seseorang. Saya mengiya bukan bermaksud saya setuju. Yang menidak bukan bermaksuda yang membenarkan. Bear that in mind, unless you have a brain like a slimy eel, than, I have nothing to be said but hey, you are an animal! Congratulations.

Mungkin ada yang mengatakan, "Awak mungkin dah termakan segala fitnah dan cerita yang telah dilemparkan". Entah lah, kadang-kadang saya rasa, saya ni macam diperbodohkan je, sedangkan,saya tahu ceritanya. Bodoh sangat ke saya di mata kalian? Ha? Mungkin saya ada kebaikan sedikit dan mempunyai ijazah tak mampu mendapatkan kerja dan kalian memandang rendah kepada saya? Whatever lah,

Mungkin awak nampak baik, mungkin, mungkin awak nampak hebat, mungkin. Seperti mana yang saya katakan, saya tidak mengalami apa yang orang lain rasakan, tapi, seperti mana yang hebat diperkatakan, pokok pangkal ia berasal dengan hati. Kalau hatinya bersih, KATANYA, kepada ada cerita-cerita bodoh lagi bangang dari luar saya dengar? Kalau hati bersih lagi suci, kepada ada cerita-cerita jahat saya dengar? Perangkap dek kesilapan sendiri? MAAF. 

Kepercayaan adalah seperti kertas, once di runyuk, ingat boleh jadi seperti biasa, masih berbekas.

Assalamualaikum WBT

p/s: NAk makan lak lapars!!!
p/s: sapa nak berblog? saya ajarkan.

4 comments:

  1. Kerana itu Islam mengajar kita untuk tabayyun (menyelidik) sesuatu hal. Elakkan diri kita daripada difitnah.

    Tingkatkan prestasi, elakkan kontroversi. Peace~

    ReplyDelete
  2. 依之汉 : Iya, selidik sebelum berbuat sesuatu kan? Tapi kalau kita selidik dan terbukti kesilapan yang dilakukan? Peace.

    ReplyDelete
  3. Banyak lagi perkara dalam diri saya ini saya perlu baiki. Pengalaman orang berlainan dan persepsi kita mungkin berlainan. Lalu, saya mengambil langkah selamat untuk berdiam sahaja.

    Jadi saya minta maaf kerana 'no comment' daripada saya.

    ReplyDelete
  4. 依之汉 : terima kasih sebab komen. Betul, memang benar, saya pun selalu ingatkan diri saya kalau hendak beri nasihat, tengok diri kita dulu kan? takpe2.. no komen pun komen jugak.

    ReplyDelete