Nuffnang Ads

Sunday, May 5, 2013

Undi berdasarkan duit???

Assalamualaikum WBT,

Kita semua maklum kan, kalau time mengundi je, 'menteri kewangan' setiap kawasan mengundi akan pening. Sebab apa? sebab, setiap pengundi luar akan diberi saguhati sebab balik mengundi. Pada pendapat saya, perkara sebegini okay je.

CUMA!! Yang tak bestnya, tadi, saya pergi menemani mak cik saya pergi ke satu bilik gerakan ni, ambil saguhati dari pihak tertentu sebab balik mengundi. DAN, ada seorang lelaki berbangsa India, marah-marah sebab dia tidak mendapat saguhati. Saya pelik. Kenapa tak dapat saguhati?

Saya mula buat assumption yang pelik2. Tak lama kemudian, mak cik saya turun dan saya tanya.

"Kenapa lelaki india tu marah-marah?"

mak cik saya jawab,

"Dia nak saguhati, tapi tak bawak kupon yang menyatakan dia pengundi luar".

Saya,

"ooooooo...."

tapi sesetengah orang cakap, kalau nak mengundi ni tak payah bayar-bayar lah. Kalau nak undi, undilah. Tak payah bayar-bayar. Saya pulak, orang nak bagi, at least boleh beli apa-apa yang patut kan. Hahaha. kalau tak nak, takyah lah nak bising. kwang3..

Assalamualaikum WBT

p/s: Tunggu malam ni keputusan. Siapakah yang menang, siapakah yang kecundang. Huurrmmm,... berdebar!

No comments:

Post a Comment