Nuffnang Ads

Thursday, June 20, 2013

"Eh, awak tak nak kahwin ke?"

Assalamualaikum WBT,

Orang selalu tanya saya,

"Eh, awak ni dah umur berapa? 25 kan?, takde awek lagi ke? girlfriend ke?"

Pada mulanya, iya lah, orang tanya kan, saya malu-malu nak jawab, tapi as usual, practice and proactive makes perfect kan, dah banyak kali orang tanya, jawapan saya, makin lama makin hebat. hahahha.. nak tahu jawapan saya apa?
 
"Saya bukan tak nak ada girlfriend ke apa, cuma, takut nanti tak boleh nak beri komitmen terhadap benda lain, iyalah, saya tengok orang lain, ada yang 24 jam tepon, ada yang 24 jam bermessage dan ada juga 24 jam kena report apa-apa benda nak buat. Mungkin itu cara dorang, tapi tidak saya, saya masih ada banyak benda yang hendak saya buat. Mungkin saya anggap berkasih ni cam ekor burung cawi, kena berkepit sokmo, tak bosan ke?, Lagipun, saya ni mana kerja lagi, takkan kuar nanti nak guna duit aweks kan? Tak gentle lah.. hahahha.."

Itu jawapan saya, kalau korang? camne? Mungkin berbeza dengan saya, baguslah, Allah ciptakan manusia berbeza-beza, cuma kita je yang cuba menyamakan manusia ni. Please. 

Takpe, kalau dah jodohkan, takkan kemana. *kelas tak jawapan saya? hahahaha..

Assalamualaikum WBT

p/s: ku mencari, ku mencari,, apakah salahku... hahhah

2 comments:

  1. agree 100%! Sometimes, works comes first!

    ReplyDelete
  2. Ayuni : thanks for commenting on my blog. Yes, most of the times, works come first. No doubt about that..

    ReplyDelete