Nuffnang Ads

Saturday, June 1, 2013

Yang Muda akan Tua, yang Tua akan mati?

Assalamualaikum WBT,

Drama, drama dan drama. Siapa sangka ada drama hebat di kampung. hahaha. hebat sungguh sehinggakan saya sendiri tidak percaya. 

Apakah drama itu? Malas lah nak cerita, kesian. Tak baik, *alim. kwang3. 

Okay la, alhamdulillah, syukur kepada Allah segalanya berjalan dengan lancar dan ALHAMDULILLAH, lauk-pauk yang dimasak adalah menepati selera dan TIDAK ADA SATU PUN YANG BASI! Harap maklum. 

Jangan ingat budak-budak muda kat Kampung Jenud ni tak menolong tau, okay, adalah sesetengahnya yang tidak menolong sebab mereka mungkin masih mentah kot.. hahaha,, tapi dah berumur cam saya ni, *ehem, 18 tahun ni,, dah matang dah. so, kepada masyarakat yang sudah mencecah Kilauan Emas tu, bagus bagi tunjuk ajar yang baik kepada kami, bukan tunjukkan contoh yang tidak baik. Okay? jelas tak disitu? Iya lah, tanpa mereka yang lebih tua, segala contoh baik tidak dapat dibawa ke hadapan kan?

Ada kawan saya cakap, 

"Yang tua-tua ni sebenarnya tidak boleh la tunjuk contoh yang tidak baik, bukan apa, yang tua akan mati, yang muda akan tua, camtu je lah... *sambil buat muka."

Saya dengar dia cakap, saya pun nak terketawa. hahahaha.. Please lah.

Assalamualaikum WBT

p/s: logikkan fikiran sebab minda marah adalah pemikiran yang paling sempit dan semput.

2 comments:

  1. Erk? Point of the story please? Yang muda disayangi, yang tua dihormati, k?

    ReplyDelete
  2. IWong: yup... tapi masing-masing kena beringat je lah.

    ReplyDelete