Nuffnang Ads

Friday, July 5, 2013

Bermimpikan Kucing.

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua? InsyaAllah, semoga semua dalam sihat hendaknya. 

Baik, semalam tidur ku nyenyak. *ayat permulaan, tak boleh blah. hahhaa.. tapi semalam saya bermimpi akan sesuatu. Sesuatu yang memang tidak pernah saya duga. Macamni, biar saya ceritakan sedikit.


Okay, mimpi tu camni, saya bermimpikan seekot kucing, tetapi kucing tersebut bukan kucing biasa. Kucing tersebut adalah jelmaan jin dan ia berkata, "mari saya temankan Tuan". Saya masa tu seolah-olah dalam perjalanan, dan saya hanya mengikut kehairanan. Saya tidak menjawab langsung, saya hanya memerhatikan kucing tersebut. Macamtu lah mimpinya, memang saya bangun tu, saya kehairanan lah jugak, dan bertanya ke diri sendiri, kenapa saya bermimpi sedemikian rupa, padahal, saya basuh kaki dan baca Al-Fatihah. Huurrmm...

Saya cari tafsir mimpi dalam internet fasal kucing, ini yang saya jumpa.

Tafsir Mimpi Kucing

Berikut ini adalah tafsir mimpi / arti mimpi / makna mimpi mengenai "Kucing":
Bermimpi melihat kucing. Artinya, kehidupan rumah tangga dan cinta akan sempurna atau bahagia.
Bermimpi melihat atau mengamati kucing yang sedang tidur. Artinya, rumah tangga akan tentram.
Bermimpi ada kucing masuk ke rumah kita. Artinya, akan ada orang yang datang dan menginap atau menumpang di rumah kita.
Bermimpi didatangi banyak kucing. Artinya, akan ada kebaikan dari orang lain.
Bermimpi bermain-main dengan anak kucing. Artinya, dalam waktu relatif singkat kita akan segera mendapat kesenangan.
Bermimpi dicakar anak kucing. Artinya, akan menjadi pembicaraan orang-orang yang tidak mengerti (orang-orang bodoh).

Kucing
Jika anda bermimpi didatangi banyak kucing, bertanda akan ada
kebajikan dari orang. Atau anda memimpikan melihat kucing, bersirat
baik sekali yaitu kehidupan rumah tangga yang sempurna

Nak percaya pun tidak la, cuma, mencari sahajalah, kot-kot lah kan. Memang kebanyakkan mimpi adalah mainan tidur, tetapi mimpi ataupun Ilham adalah datangnya dari Allah SWT, itu kita kena percaya. Cuma, tafsiran mimpi kadang-kadang tidak tepat sebab ia datangnya dari manusia. Manusia adalah makhluk ciptaan Allah yang lemah.

Jadi, berbalik kepada mimpi saya tadi, jelmaan jin yang menjadi kucing, saya risau juga, kot-kot tetiba ada jin yang nak berkawan, memanglah jin tu makhluk Allah, tapi ramai lagi manusia lain yang boleh saya jadikan kawan, bukan Jin.

Assalamualaikum WBT

p/s: InsyaAllah, mimpi tersebut adalah mainan tidur. Amin.

2 comments:

  1. all were good signs...that's great

    ReplyDelete
  2. Naz : yup, the cat signs were great, but the djin sign?? It is not a good sign... huhuhu.. the dialogue.. huhuhu

    ReplyDelete