Nuffnang Ads

Saturday, July 13, 2013

Diari Ramadhan Day Four - Part 1

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua? Hari ni hari Sabtu kan? Sabtu? Sabtu wehh!!! mesti korang rasa cam nak berehat sangat kan? Mesti korang duduk dan baring sambil lepas mandi, badan sejuk-sejuk, then terus berbaring kan. Okay lah, takpe kot, lagipun hari ni panas, so, takde kurang pahala, lagipun, Zuhur tak masuk lagi kan? sambil tunggu Zuhur boleh rehat-rehat dan tidur sekejap kan? *banyak sangat tanda tanya saya nih...

Baik, apa aktiviti korang hari ni agaknya? Saya nak sangat buat diari Ramadhan untuk bulan Ramadhan ni, tapi tau tak, saya rasa cam malaaaasss sangat! tak tau kenapa, nak kata ada setan di bulan Ramadhan ni, setan kena ikat, owhh!!! mesti kemalasan tu datang dari diri saya sendiri kan, aduh! huhuhu.. *shake shake shake!!! Jangan malas! jangan!

So, saya pagi tadi buat aktiviti sikit, jemur kain baju, basuh pinggan mangkuk, gelas time dorang sahur tadi, Saya untuk sekian kalinya, tak bangun. Rasa bongok pun ada, tak tau kenapa diri ni malas nak bangun. Ada tak tip untuk bangun sahur? Ada tak? Mungkin kalau saya bangun sahur, saya tidak akan menjadi semalas ini. InsyaAllah, nanti saya nak bangun sahur, at least, minum air milo je kan?

Ada orang time puasa ni, dah hilang banyak KG, saya? Tak nak timbang, kang nampak sangat mengharap kurus untuk bulan Ramadhan ni, sedangkan, kita kena beribadat kan? hehehe...

Okay lah, saya nak mandi jap! *iya,.. saya berbaring-baring tadi, atas lantai, sejuk wooo...

Assalamualaikum WBT

p/s:

2 comments:

  1. haha..tak taula akak pun malas nak buat sesuatu sebelum masuk dapur ni..nanti nak gunting kain buat baju kurung anak2..selamat berpuasaa akmal!

    ReplyDelete
  2. kak White : hehehe.. selamat berpuasa... sama lah..saya pun nak potong kain untuk baju anak2 sedara...

    ReplyDelete