Nuffnang Ads

Sunday, August 18, 2013

Amazing Garden in England! Cantik wooo...

Assalamualaikum WBT,

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin. 

Mesti ada yang bertanya, kenapa la post camtu, kat dah habis raya. SIAPA CAKAP? Siapa cakap raya dah habis? hihu.. raya tak habis lagi sebab apa? Tak salah meraikan hidup kita yang sekejap ni. Betul tak? tapi jangan lah sampai terlupa semua, ingat-ingat jugak lah kan? Gitu.. 

Saya selalu nampak orang tulis dan kata, 

"Laaah, apa salahnya beraya, setahun sekali je kan kita beraya".

Maaf lah, saya sangat TIDAK SETUJU dengan ucapan ni, dalam Islam kita beraya banyak kan? Ada Aidilfitri, Aidil Adha, Nisfu Syaaban, Awal Muharam, banyak lagi, tak salah rasanya raikan, tapi yang ayat minta maaf, zahir dan batin tu, hari-hari takpe, itu lagi penting daripada meraikan hari raya. Betul tak? 


Eh, saya ada tengok gambar satu backyard kat England, Ya Allah, cantiknya..korang nak tengok? memang ia menjadi sumber inspirasi kepada saya sebenarnya to turn my backyard to this amazing garden. I am love looking for things to be put at my backyard and i am clearing and cleaning my backyard. hehehhe.. wait for it ya..





Kalau nak tengok lebih besar, boleh lah klik kat gambar tu. Pasangan ni habiskan masa 30 jam seminggu untuk trim rumput karpet tu sepanjang 55mm. hihu... kelas!

dah lah, nak cari bunga-bunga dan ubi kayu untuk garden. hahahaha..

Assalamualaikum WBT

p/s:  sambil tu boleh keluar peluh.

5 comments:

  1. cantik!!! suka la klu ada taman macam ni.

    ReplyDelete
  2. kak whitecappucino :haa.. memang kan.. saya pun sekarang tengah memotong segala rumput2 kat belakang rumah..nak buat cam taman..cantik sikit.. hehehhe.. takde la camni, tapi ini dapat lah inspirasi tu...huahuahua

    ReplyDelete
  3. Kalau Malay Garden pun best gak.

    ReplyDelete
  4. Bedaduz : hihu..kan..insyaAllah, thanks sebab komen kat blog saya.

    ReplyDelete
  5. Bedaduz : hihu..kan..insyaAllah, thanks sebab komen kat blog saya.

    ReplyDelete