Nuffnang Ads

Saturday, August 10, 2013

Malaysia kalah!!! 3-0 dengan Barcelona FC.

Assalamualaikum WBT,

Mesti sekarang orang ramai duk tengok bola kan? Iya lah, Barcelona lawan Malaysia wehhh.. takkan nak buat dunno je kan? Orang yang tahu sikit-sikit sal bola Malaysia akan sokong Malaysia, barulah semangat bola Malaysia kan? Go Harimau Malaya!!! Kasi gigit itu mat saleh! hahahaha.. 



Eyh... kalah dah eyh? hihu.. saya tak tengok bola weh.. kurang minat, Saya minat Cristiano Ronaldo je, dia pakai no 7 kan? well..., ala yang main untuk Real Madrid tu, Sekian, terima kasih! hahahha.. other than that? oh wait, I have one more, Xherdan Shaqiri [dʒɛrˈdan ʃaˈciɾi] *ni sebutannya.. Pemain Switzerland, huahuahua.., okay korang semua, Xherdan pakai no 23. huahuahua.. saya lahir 22nd August.. so.. *tetibe!! hahahha... and dia main untuk Bayern Munich, so, saya minat Bayern Munich gak lah! hahaaha..*tetibe lagi..

dah lah cerita sal bola ni, saya takkan pandai, off side pun saya tak tahu camne, huhuhuh...
okay, memandangkan hari ni masih raya, tapi ada sesuatu yang saya hendak tulis, Penting sangat! Hormat. Menghormati ibu bapa adalah yang paling utama kan? Tetapi, isteri kena menghormati suami kan? sebab apa? Sebab suami adalah orang yang akan menjamin si isteri tu masuk syurga ataupun tidak. Sebab itu peranan dan tanggungjawab suami adalah amat berat. Segala benda tentang isteri perlu diambil tahu dan kira oleh suami, Seriously. No kidding. 

Baik, si isteri jugak, janganlah bercakap tak menentu kan? kalau rasa nak cakap tak menentu *tak payah kawen, sebab kalau rasa hanya hendak menyakitkan hati orang lain *niat tak betul, batalkan je perkahwinan tu. Iya lah, orang sekarang kebanyakkannya kawin sebab nak glamour, nak menepati kehendak ibu bapa *kot, nak menunjuk-nunjuk baju kawen ribu-ribu, macam-macam niat lagi lah. entah lah! hahaa.. tetapi, kalau yang kahwin tu, jangan percakapan. 

Bukan apa, saya ada pengalaman, *bukan kahwin eyh!! bukan!!, pengalaman yang saya tengok lah, kat tv, dan lain-lain situasi lagi. Kadang-kadang, walaupun yang belajar agama tetinggi pun masih kurang adab dan hajar dengan si suami. Letih tengok. Kesian si suami. Tak guna dek non belajar agama tetinggi, jadi ustazah bagai tapi mulut cam sial! kan? tak guna weh.. rugi hidup preaching things good to your jemaah but you keep doing the wrongs to your husband. Bullshit? yes! hahaha,, Bukan apa, memang betul orang kata, orang belajar agama ni tak semestinya mendapat apa yang dipelajari kerana, jikalau apa yang diajari dihayati dan dirasakan dengan betul, rugi. 

Kalau suami tu cam saya, dah lama bergaduh sakan. Huhu..memang perlu kesabaran, tapi kalau hehari, tak tahan jugak kan? Well, mungkin saya masa ditahap dimana kesabaran perlu dipupuk dengan betul dan baik dan mesra, gitu! haa...

Dah lah, saya nak berbaring-baring dan membuat senaman jap untuk kekurusan dan kesihatan. HUahuahua *BM berterabur. hahaha..

Assalamualaikum WBT

p/s: Malaysia kalah 3-0 dengan Barcelona FC.

4 comments:

  1. err, bukan 3-0 tapi 1-3. Harap maklum =.='

    ReplyDelete
  2. ni mmg betul2 x minat bola neh sampaikan keputusan perlawanan smlm pon salah bg tau...

    malaysia mmg kalah tapi sekurang2nye dorang ade gak jaringkan 1 gol..

    keputusan smlm malaysia 1 barcelona 3

    ReplyDelete
  3. kopi pasta : huahuahaha.. nampak sangat eyh? Maaf2... tak sengaja..

    ReplyDelete
  4. Anon : itu lah.. nampak sangat kan? okay,,. Amri Yahya kan? hihu... thanks atas teguran.

    ReplyDelete