Nuffnang Ads

Wednesday, August 21, 2013

Nasihat Untuk Mengemas Barang Yang Banyak Nak Mampus!

Assalamualaikum WBT,

Untuk melepaskan barang yang kita punyai memang sesuatu yang payah. Sebab apa? Sebab setiap daripada barang yang hendak kita lepaskan ada sentimental value yang kita sendiri ingati.

Contoh,

Nak mengemas dan nak letak barang dalam plastik untuk diderma, ternampak satu frame gambar yang usang,

"alaaa.. ini lah yang si polan yang bagi. Dia ex aku dulu, hurrrmmm.. kesian lak kat frame ni, *tangan pegang dan letak atas meja yang penuh dengan frame dah".

Yang lain pulak, ternampak pakaian yang agak usang tapi dalam hati boleh pakai lagi..

"ehh!!! ni abang angkat aku bagi nih.. aduh..sayangnya..abang tu dah lah handsome, takkan aku nak buang baju ni camtu je, mesti dia terasa hati nanti, *tangan amik baju then cium pastu letak dalam almari".

Apa???
 
 aduh, please lah, sebenarnya,cerita kat atas adalah rekaan semata-mata, takde yang betul pun. Saya, kalau mengemas barang or I usually called, De-cluttering, saya akan buang je. Mula-mula, tengok barang yang hendak dibuang or derma, then, takde fikir-fikir, terus jalan! bukan nak ingat-ingat dah! sebab tu, sebelum buang, kena grade dulu, saya grade barang camni,

1. Sangat sayang dan perlu
2. Sayang 
3. Perlu
4. Tak perlu
5. Tak sayang

So... haa... camtu lah saya grade barang yang saya ada..hahahha.. giler? memang, kalau baju-baju yang kecik comel dan tak berapa muat dengan saya, saya bagi kat ahli keluarga jer.. hahaha.maklum lah, perasan artis, baju pakai beberapa kali jer, then, bagi je la dorang..hahaha.. *sedih

dah lah, kepaa sesiapa yang nak amik grade barang saya ni, dinasihatkan, kalau nak betul-betul buang barang, sila fikir betul2 dulu, sebab kalau dah buang and letak dalam plastik buang, takde maaf bagi mu dah, sila redha je lah..hahaha..

Assalamualaikum WBT

p/s: mengantuk.

No comments:

Post a Comment