Nuffnang Ads

Saturday, August 3, 2013

Poketku 'DIROBEK' dan 'DIROGOL!!!.

Assalamualaikum WBT,

Alhamdulillah, tadi saya dah siap shopping raya. Tahun ni saya beraya seperti tahun-tahun yang sebelumnya jugak, baju Melayu buat sendiri dan baju sidekicks tu sikit-sikit je *jeans sehelai dan baju round neck collar ada dua helai dan t-shirt berkolar ada dua, cukup lah rasanya, beraya dah tu. urm, btw, jubah ada satu. Cukup lah kan. hihu.... 

Saya beli baju kat Bandar Raub je, itu pun dah sakit-sakit kaki berjalan, baru sikit, tak semua kedai lagi, kalau semua kedai, mau kembang tapak kaki saya ni. Hihu...

Ramai orang pergi membeli belah tadi, walaupun Raub tidak mempunyai sebuah shopping mall yang mampu membanggakan warganya, tetapi, kedai-kedai yang ada itu sudah cukup untuk 'merobek' dan 'merogol' poket-poket warganya. Hahaha.. *bold choice of words there, right? Alaa... ia hanya perkataan tidak melambangkan apa-apa pun, Mungkin kepada yang belajar symbolism in language, specifically, in literature, choice of words are everything. We cant say no to the choice of words made by the author but it is our fault if we do not have the same mental lexicon with the author. Tapi apa-apa pun, untuk experience the author's experiences memang takkan lah, tapi dalam kes saya, boleh, sebab kita semua merasai bagaimana poket 'dirobek' dan 'dirogol' tatkala membeli-belah kan? hahahaa... *tetibe cakap sal language lak kan..hehehe.. rindu.

dah la, nak kemas bilik jap ni. Bilik saya dah macam tongkang pecah dah, dah macam reban ayam. memang takde ciri-ciri bilik seorang jejaka comel dan handsome. HUahuahua..*jejak comel dan handsome? Sekian terima kasih.

Assalamualaikum WBT

p/s: Selesema asyik menyerang je ketika Ramadhan ni.

No comments:

Post a Comment