Nuffnang Ads

Monday, September 16, 2013

Chris Maplecroft ditemui mati kerana makan pill pembakar lemak!! Berhati-hati!!!

Assalamualaikum WBT,
 
Salam semua, apa khabar? InsyaAllah, segalanya akan berjalan dengan lancar ye. *iya lah, esok cuti, mesti ada perkara yang korang semua nak buat kan? Cuti-cuti ni, ada dua benda je, satu berjalan, satu lagi duduk-duduk di rumah dan rehat, kan? gitu eyh.
 
I woke so early this morning, like, so damn early. So, I am a little sleepy right now, I need to update one entry, right?
 
Okay, saya campur laah eyh, English dengan Malay, like I always do. I do what I do best, so, be it. Kalau nak full English pun boleh, no hal lah bebeh! hehehe.. gitu!


example of Fat Burning pills.
Okay, saya nak cakap sikit fasal pil menguruskan/mengecilkan badan yang dijual di dalam internet like, no sekatan kan. Di England, seorang remaja berusia 18 tahun, Chris Maplecroft mati disebabkan oleh mengambil pil pembakar lemak. What? Yes, he died. Pil yang mengandungi 2,4. Dinitrophenol aka DNP and ia memang berbahaya kepada badan manusia.
 
Dilaporkan, dua kes yang sama berlaku kepada Samad Alladin, 18 tahun, meninggal dunia pada awal January tahun ini dan juga, Sarah Houston, 23 tahun, ditemui mati pada tahun lepas.
 
Kejadian ini sungguh tragis, saya akui, saya juga gemuk, tapi at least, I am not that keen to take some stupid pills, dan saya takkan amik dah apa-apa pill, or minuman apa-apa, or fat burning pills, please, saya tak nak.
 
Jadi, kepada yang makan fat-burning pills, or fat-burning drinks or whatever things that you have been taking for these past years or days, tolonglah check dulu apa kandungan dalam minuman or pill anda itu, kalau ada 2,4.Dinitrophenol, stop! cuba Google dan tanya kepada doctor-doctor pakar pemakanan or mereka yang menjadi pakar nutrisi or pakar yang ada di fitness centre tu. Jangan main makan or minum je, kang takut tak sempat je.
 
Bukan takde kes, memang kat Malaysia takde lagi, tapi nak ke jadi yang pertama?
 
Assalamualaikum WBT
 
p/s: takut dah saya.

No comments:

Post a Comment